ثبت شاخص

31 سال سابقه فعالیت
جستجو
Close this search box.

ثبت شرکت در تهران

فهرست مطالب

ثبت شرکت در تهران یکی از کارهای مهمی است که بیشتر کسب و کارهای فعال در پایتخت برای انجام آن اقدام می کنند. شما با ثبت شرکت می توانید از مزایای حقوقی، مالیاتی و اعتباری بهره مند شوید و به راحتی با سایر سازمان ها، مشتریان و شرکای تجاری خود همکاری کنید.

اما تاسیس شرکت در تهران نیاز به دانستن قوانین، مقررات و مراحل خاص خود دارد.

در این مقاله کامل ترین راهنمای ثبت شرکت در تهران را گردآوری کردیم که می توانید در آن درباره انواع شرکت های قابل تاسیس در تهران، مراحل، مدارک، هزینه ها و مزایای ثبت شرکت در شهر تهران اطلاعات خوبی کسب کنید. پس همراه ما باشید.

انواع شرکت های قابل ثبت در تهران

شرکت های قابل ثبت در تهران
  • شرکت سهامی خاص: شرکتی که سرمایه آن به تعداد معینی سهام تقسیم شده و تنها افراد معین (موسسان شرکت) مجاز به خرید سهام هستند.
  • شرکت سهامی عام: در این نوع شرکت، سرمایه با فروش سهام به عموم مردم تامین می شود و جذب سرمایه از طریق عرضه عمومی سهام در بورس یا بازار اوراق بهادار انجام خواهد شد.
  • شرکت با مسئولیت محدود: در این نوع شرکت، مسئولیت شرکا محدود به مقدار سرمایه آنها در شرکت است و شراکت بین ۲ تا چند نفر اتفاق می افتد.
  • شرکت تضامنی: در این شرکت ها تمام شرکا به صورت مشترک و بدون تفاوت در امور، شرکت دارند و مسئولیت هر یک از آنها به صورت نامحدود است.
  • شرکت مختلط سهامی: در این شرکت، بخشی از شرکا به صورت سهامدار و بخش دیگر به صورت تضامنی در امور، شرکت دارند. مسئولیت شرکای ضامن به صورت نامحدود و مسئولیت شرکای سهامی به اندازه میزان سهامشان است.
  • شرکت غیرمختلط سهامی: شرکای ضامن و شرکای مسئولیت محدود این شرکت را تشکیل می دهند که مسئولیت شریک ضامن به صورت نامحدود بوده و مدیریت شرکت نیز بر عهده این نوع شریک است.
  • شرکت نسبی: در این نوع شرکت مسئولیت شرکا به نسبت میزان سرمایه آنها محاسبه می شود. این شرکت ها مانند شرکت های تضامنی، تشکیل و مدیریت می شوند.
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف: در این نوع شرکت، اعضا به صورت تعاونی با هدف تولید و یا مصرف کالاها و خدمات تشکیل شرکت می دهند و برای راه اندازی شرکت، سهم شرکا لازم است.
  • موسسه غیرتجاری: این نوع موسسات به منظور ارائه خدمات غیرتجاری، مانند خیریه ها، آموزشگاه ها و مراکز فرهنگی تشکیل می شوند.

مراحل ثبت شرکت در تهران

مراحل ثبت شرکت در تهران
  • در مرحله اول لازم است نوع شرکتی که قرار است تاسیس کنید و همچنین شرکای خود را انتخاب کنید.
  • با توجه به نوع شرکت، لازم است مدارکی را آماده و تهیه کنید. این مدارک هم در سامانه ثبت شرکت ها و هم به صورت فیزیکی به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شود.
  • بعد از تهیه مدارک، به سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها http://sherkat.ssaa.ir مراجعه می کنید.
  • در این سامانه اینترنتی لازم است اطلاعات شرکت، اطلاعات متقاضی، ۵ نام انتخابی برای شرکت و سایر مدارک بارگذاری شوند.
  • پس از تایید مدارک در سامانه و دریافت بارکد پستی، برای ثبت شرکت در تهران لازم است مدارک تهیه شده را با امضای معتبر اعضای شرکت، به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید.
  • در صورتی که مدارک مشکلی نداشته باشد، در مرحله آخر نیاز به حضور متقاضی در اداره ثبت شرکت ها است تا هزینه های اداری را پرداخت و پیش آگهی تاسیس شرکت را به روزنامه ارسال کند.
  • بعد از درج آگهی در روزنامه تا یک ماه فرصت دارید نسبت به اخذ کد اقتصادی، تعیین حوزه مالیاتی و سایر امور مالی مربوطه اقدام کنید.
حتما بخوانید:   ثبت شرکت در کرج

شرایط ثبت شرکت در تهران

شرایط ثبت شرکت در تهران

برای تاسیس شرکت در تهران، باید به شرایط و مقررات مربوطه پایبند باشید. این شرایط برای انواع مختلف شرکت ها ممکن است متفاوت باشند. در ادامه شرایط تاسیس ۲ نوع از شرکت های پرطرفدار در تهران را بررسی می کنیم.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود در تهران

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در تهران

مدارک ثبت شرکت در تهران

برای تاسیس شرکت در تهران، باید مدارک و اطلاعات معینی را تهیه و ارائه کنید. این مدارک با توجه به نوع شرکت متفاوت خواهد بود. برای اطلاع دقیق تر با کارشناسان ما در موسسه ثبت شاخص تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

به طور کلی مدارک زیر برای تاسیس بیشتر شرکت ها نیاز است:

  • دو نسخه از اساسنامه، اظهارنامه، صورتجلسه مجمع عمومی موسس و صورتجلسه هیئت مدیره
  • کپی برابر اصل شده از مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه) مدیران و شرکا
  • دو نسخه رسید پذیرش اینترنتی سامانه ثبت شرکت ها
  • آگهی تایید نام شرکت
  • اصل فیش واریز سرمایه اولیه و گواهی بانکی
  • اصل یا کپی برابر اصل وکالتنامه (در صورت داشتن وکیل یا نماینده قانونی)
  • اصل مجوز (برای شرکت هایی که نیاز به مجوز دارند)

هزینه ثبت شرکت در تهران

هزینه ثبت شرکت در تهران

بیشتر افراد در بین مطالب راهنمای ثبت شرکت در تهران به دنبال بخش هزینه هستند و دغدغه مالی دارند. اما باید گفت ثبت شرکت، فرآیندی است که می تواند هزینه های متغیر داشته باشد.

پیش از هر چیز نوع شرکت می تواند هزینه تاسیس آن را تغییر دهد بدین خاطر که میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای تاسیس شرکت ها متفاوت است.

از طرف دیگر هزینه هایی مثل حق الثبت و درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی، نرخ ثابت ندارند و ممکن است به صورت سالانه تغییر کنند. پس از ثبت شرکت نیز دنبال کردن امور مالیاتی می تواند هزینه های خاص خودش را داشته باشد.

برای افرادی که اطلاعات زیادی از قوانین تاسیس شرکت ندارند، بهترین راه صرفه جویی در هزینه ها، همراهی یک موسسه ثبتی باتجربه است.

با داشتن وکیل یا نماینده قانونی متبحر، می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. کارشناسان ما در ثبت شاخص همواره آماده خدمت رسانی و همراهی شما عزیزان هستند.

حتما بخوانید:   ثبت تغییرات شرکت در تهران

تفاوت ثبت شرکت در تهران و شهرستان ها

تفاوت تاسیس شرکت در تهران نسبت به شهرستان ها را می توان از جوانب متعددی تحلیل کرد. در ابتدا، باید به ظرفیت اقتصادی و تجاری هر منطقه توجه کرد.

تهران به عنوان پایتخت و مرکز تجاری اصلی کشور، دارای بازار بزرگ و رقابتی است که تعداد زیادی از کسب و کارها در آن فعالیت می کنند. این ویژگی می تواند فرصت های اقتصادی بسیاری را ایجاد کند؛ اما رقابت سنگینی را نیز به همراه خود دارد.

در مقابل، شهرستان ها معمولا دارای بازار کوچک تر و در برخی موارد تخصصی تر هستند که می تواند برای کسب و کارهایی که به دنبال کسب تخصص در زمینه های خاص هستند، فرصت مناسبی باشد.

عوامل زیرساختی و امکانات نیز از تفاوت های مهم میان ثبت شرکت در تهران و شهرستان ها محسوب می شوند. تهران از زیرساخت های حمل و نقل، ارتباطات پیشرفته، بانک ها و خدمات مالی پیچیده تری برخوردار است. این امکانات می توانند فرآیند اداری و تجاری را سریع تر و ساده تر کنند.

از طرفی، شهرستان ها ممکن است به طور عمده دسترسی های کمتری به امکانات پیشرفته داشته باشند که این موضوع ممکن است در طولانی مدت به چالش هایی در امور تجاری منجر شود.

در کل تفاوت ثبت شرکت در تهران و شهرستان فراتر از مسئله دسترسی به بازار بوده و به تاثیرات زیرساختی و فرهنگی متناسب با هر منطقه نیز مرتبط است.

مزایای ثبت شرکت در تهران

مزایای ثبت شرکت در تهران

پرطرفدارترین شرکت های قابل ثبت در تهران

از میان شرکت های ثبت شده در تهران دو نوع شرکت بیشتر از سایر شرکت ها بیشتر مورد توجه واقع شده و توسط متقاضیان تاسیس گردیده اند. این شرکت ها عبارتند از شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص.

 

خدمات ثبت شرکت در تهران

خدمات ثبت شرکت در تهران

ثبت شرکت در تهران به عنوان مرکز مهم تجاری و اقتصادی کشور، فرصت های مناسبی را به کسب و کارها ارائه می دهد.

با توجه به پیچیدگی های فرآیند ثبت، بهتر است این مسیر را با یک شرکت ثبتی باتجربه دنبال کنید.

از همین رو موسسه ثبت شاخص به کمک مشاوران و کارشناسان خبره خود در کنار شماست تا بتوانید به راحتی برای تاسیس شرکت در تهران اقدام کنید.

اگر برای ثبت شرکتتان سوال یا ابهامی دارید و نمی دانید چه نوع شرکتی را ثبت کنید، کارشناسان و مشاوران ما در ثبت شاخص در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button