ثبت شاخص

ثبت شرکت مسئولیت محدود | شرایط، مدارک و مراحل تاسیس

ثبت شرکت مسئولیت محدود
فهرست مطالب

ثبت شرکت مسئولیت محدود یکی از پرطرفدارترین خدمات ثبتی در ایران است که در آن اعضای شرکت فقط به اندازه سرمایه خود در سود و زیان شرکت مسئولیت دارند.

ثبت شرکت مسئولیت محدود برای کسانی مناسب است که می خواهند با حداقل سرمایه و ریسک، یک کسب و کار را راه اندازی کنند.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید با قوانین، مراحل و شرایط ثبت آن آشنا باشید. در ادامه نحوه ثبت این نوع شرکت ها، مراحل، مدارک مورد نیاز و سایر موارد مرتبط به آن را با یکدیگر بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان با ما

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت های مسئولیت محدود به طور کلی در دسته شرکت های بازرگانی قرار می گیرند و بر اساس ماده ۹۴ قانون تجارت، این شرکت ها برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر تاسیس می شوند.

در واقع یکی از مهم ترین شرایط تاسیس شرکت مسئولیت محدود وجود حداقل دو نفر موسس است. سایر قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود شامل موارد زیر می باشد:

  • برای ثبت شرکت مسئولیت محدود به حضور حداقل ۲ نفر نیاز است و هر دو باید سهامدار باشند.
  • در این نوع شرکت ها سرمایه اولیه به سهام تبدیل نمی شود و به عنوان سهم الشرکه بین اعضا تقسیم می گردد.
  • در این نوع شرکت شرکا با توجه به سهم الشرکه خود در سود و زیان شرکت مسئولیت دارند.
  • برای انتقال سهم الشرکه بین اعضا، علاوه بر تنظیم صورتجلسه و ثبت آن، تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی و ارائه آن به سامانه ثبت شرکت ها ضروری است.
  • برای ثبت این نوع شرکت حداقل یک میلیون ریال سرمایه مورد نیاز است.
  • اعضا برای ثبت شرکت مسئولیت محدود نیازی به ارائه مدرک تحصیلی ندارند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود بعد از تهیه مدارک باید به سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید.

مراحل اولیه ثبت شرکت به صورت اینترنتی دنبال می شود و در صورت تایید مدارک لازم است به صورت حضوری در اداره ثبت شرکت ها حاضر شوید و با امضای دفاتر مربوطه، کد ثبتی خود را دریافت کنید.

در سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها نیز باید اطلاعات متقاضی، نام های انتخابی برای شرکت و مدارکی که بالاتر لیست کردیم را وارد کنید.

در صورتی که نقصی در مدارک نباشد و یکی از نام های انتخابی شما توسط کارشناس تایید شود، پیامک تایید ثبت مراحل اولیه به دست شما خواهد رسید.

در این مرحله لازم است مدارک و پرینت اوراقی که سامانه در اختیارتان قرار داده را در یک پاکت پستی برای اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید.

سپس با تایید کارشناس و حضور در اداره ثبت شرکت ها، هزینه های مربوط به ثبت را پرداخت می کنید و برای چاپ آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی اقدام می نمایید.

در نهایت با انتشار آگهی در روزنامه، امکان فعالیت رسمی برای شما امکان پذیر می باشد.

نحوه ثبت شرکت مسئولیت محدود

برای تسهیل ثبت شرکت مسئولیت محدود از اواخر آبان سال ۱۳۹۹، پنجره واحد فیزیکی کسب و کار نیز طراحی شده است.

در راهنمای ثبت شرکت مسئولیت محدود باید به خدمات این واحد فیزیکی هم اشاره کنیم که در تهران و چند شهر دیگر وجود دارد.

توجه داشته باشید برای ثبت شرکت های مسئولیت محدود در تهران، اقدام از طریق پنجره واحد فیزیکی کسب و کار الزامی است.

برای این کار بعد از انجام مراحل اینترنتی ثبت شرکت و پذیرش اولیه، باید به اداره اتاق بازرگانی مراجعه کرده و کد کارگاهی بیمه و سپس کد اقتصادی مالیاتی دریافت کنید تا اوراق مربوط به ثبت شرکت در اختیار شما قرار گیرد.

حتما بخوانید:   ثبت شرکت مواد غذایی

همچنین در صورت داشتن هر گونه سوالی در این زمینه می توانید از طریق شماره ۰۲۱۸۸۰۶۷۰۰۰ با موسسه ثبتی ثبت شاخص تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را راهنمایی نمایند.

سایت ثبت شرکت مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود به صورت آنلاین باید به سامانه مربوطه مراجعه نمایید. این سامانه در حال حاضر با آدرس اینترنتی irsherkat.ssaa.ir برای عموم کاربران در دسترس می باشد.

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود با توجه به محل سکونت، سرمایه اولیه و هزینه های دفتری و چاپ آگهی در روزنامه متفاوت خواهد بود. به طور کلی هزینه هایی که برای ثبت شرکت های مسئولیت محدود باید بپردازید شامل موارد زیر است:

این هزینه ها به صورت سالیانه تغییر می کنند و نمی توان رقم دقیقی برای آن مشخص کرد. به همین منظور برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در سال جاری می توانید از طریق شماره تماس زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان با ما

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

حداقل سرمایه ای که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز دارید، یک میلیون ریال معادل ۱۰۰ هزار تومان است. این سرمایه می تواند هم به صورت نقدی و هم غیر نقدی باشد. در ضمن تمامی شرکای شرکت در زمان تاسیس، باید سهمی در سرمایه اولیه شرکت داشته باشند، حتی اگر این سهم یک درصد باشد.

در نظر داشته باشید که سقفی برای حداکثر سرمایه ثبت شرکت در قانون تجارت تعیین نشده و شما می توانید با توجه به اهداف خود، سرمایه شرکت را تعیین نمایید.

اعضای هیئت مدیره شرکت مسئولیت محدود

در شرکت های مسئولیت محدود می توان مدیران را خارج از شرکای شرکت تعیین کرد و هیچ نوع قانونی تعیین مدیران در این شرکت ها را محدود نمی کند.

انتخاب مدیر در شرکت مسئولیت محدود از طریق اساسنامه یا شرکتنامه انجام می شود.

برای اطلاع از تعهدات و اختیارات مدیران در شرکت های مسئولیت محدود و سایر جزئیات مربوط به هیئت مدیره، پیشنهاد می کنیم مقاله اعضای هیئت مدیره شرکت مسئولیت محدود را مطالعه نمایید.

مالیات شرکت مسئولیت محدود

مالیات در شرکت های مسئولیت محدود دو نوع می باشد که عبارت است از مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده.

مالیات بر عملکرد با توجه به سود حاصل شرکت تعیین می شود و مالیات بر ارزش افزوده نیز همچون سایر خدمات و محصولات، در این شرکت ها نیز صدق می کند.

برای اطلاع از جزئیات مربوط به مالیات در این نوع شرکت ها پیشنهاد می کنیم که مقاله مالیات شرکت مسئولیت محدود را مطالعه کنید تا به طور کامل با قوانین مالیاتی مربوط به این نوع شرکت بیشتر آشنا شوید.

تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود، اولین قدم تنظیم تقاضانامه و شرکتنامه است که معمولا موسسان شرکت آن را به صورت یک سند عادی بین خودشان تنظیم می کنند.

شرکتنامه رسمی در مراحل بعدی از طریق مرجع ثبت در اختیار افراد قرار می گیرد و با سایر مدارک به مراجع مربوط ارائه می شود. 

تقاضانامه شرکت مسئولیت محدود باید حاوی اطلاعات زیر باشد تا کارشناس درخواست شما را ثبت نماید:

  • نام اعضای شرکت به همراه تعیین سمت و میزان سرمایه هر یک از آنها
  • آدرس شرکت به همراه کد پستی معتبر
  • موضوع و مدت زمان فعالیت شرکت
  • شرایط امضای اعضا و مقررات لازم

برای ثبت رسمی تقاضانامه یا شرکتنامه، باید آن را در یکی از دفاتر اسناد رسمی ثبت کنید. بعد از تنظیم تقاضانامه، لازم است اساسنامه شرکت مسئولیت محدود تنظیم شود که از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

اساسنامه شرکت مسئولیت محدود

اساسنامه شرکت، تمامی اطلاعات ضروری مربوط به شرکت را در خود جای می دهد.

حتما بخوانید:   ثبت موسسه حقوقی

موضوع فعالیت شرکت، مقدار سرمایه، مقررات مختلف برای نحوه برگزاری مجامع عمومی، تصمیم گیری، حق رای و… همگی باید در اساسنامه قید شده باشند.

در واقع اساسنامه قراردادی است که رابطه بین شرکا و مدیران شرکت را مشخص می کند و نشان می دهد شرکت مسئولیت محدود چطور باید اداره شود.

از آنجایی که تنظیم اساسنامه به دقت بالایی نیاز دارد، یک نمونه اساسنامه شرکت مسئولیت محدود را در اختیار شما قرار داده ایم.

برای دانلود PDF اساسنامه شرکت مسئولیت محدود می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مزایا و معایب ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود همانند سایر شکرت ها می تواند مزایا و معایب خاص خودش را داشته باشد.

برای تاسیس این نوع شرکت ها بد نیست پیش از آغاز مراحل ثبت شرکت، نگاهی به این موارد بیندازید.

مزایای شرکت مسئولیت محدود

معایب شرکت مسئولیت محدود

تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود تفاوت دارد و هر کدام از این نوع شرکت ها با توجه به اهداف موسسین آنها، مزایا و معایب خودشان را به همراه دارند.

به طور کلی کارشناسان پیشنهاد می کنند اگر نمی خواهید در مناقصات دولتی شرکت کنید یا قصد اخذ وام های با مبلغ بالا را ندارید، شرکت های مسئولیت محدود گزینه بهتری هستند.

تفاوت شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود در قوانین و شرایط ثبت این دو نوع شرکت است.

به عنوان مثال در زمان ثبت شرکت های سهامی خاص لازم است فقط ۳۵ درصد از سرمایه اولیه در حساب بانکی مربوط به شرکت واریز شود.

اما این رقم برای شرکت های مسئولیت محدود شامل ۱۰۰ درصد سرمایه است.

انتخاب مدیران، مدت زمان مدیریت، تشریفات برگزاری مجامع عمومی، تعداد شرکای اولیه، الزام انتخاب بازرس، انتخاب روزنامه مربوط به شرکت، مقررات تقسیم سود، حق رای و… نیز در این دو شرکت متفاوت می باشد.

برای اطلاع از جزئیات این دو شرکت و تفاوت های آنها پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص را مطالعه کنید تا انتخاب دقیق تری در زمان تاسیس شرکت داشته باشید.

سوالات متداول ثبت شرکت مسئولیت محدود

برای ثبت این نوع شرکت ابتدا باید مدارک و اطلاعات لازم را در سامانه مربوطه وارد کنید و بعد از تایید باید در اداره ثبت شرکت ها حاضر شوید و دفاتر مربوط را امضا کنید.

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود نیازی به ارائه مدرک تحصیلی نیست. مگر اینکه قصد داشته باشید شرکت های خاصی مثل شرکت های مهندسی و علمی و مواردی که در قانون مشخص شده را ثبت نمایید گه در آن صورت به ارائه مدرک تحصیلی مرتبط نیاز پیدا خواهید کرد.

هزینه های ثبت شرکت مسئولیت محدود با توجه به سرمایه اولیه و هزینه های دفتری تعیین می شود. برای اطلاع دقیق از هزینه ها با شماره ۰۲۱۸۸۰۶۷۰۰۰ تماس بگیرید.

انتخاب نوع شرکت بستگی به اهداف و شرایط شما دارد. اگر اطلاع دقیقی از تفاوت های این دو شرکت ندارید، می توانید از مشاوره رایگان ثبت شاخص بهره مند شوید.

بعد از تهیه مدارک و ارسال آنها، معمولا چند روز زمان برای تایید نیاز است. بعد از تایید مدارک، آگهی تاسیس شرکت بعد از ۶ تا ۸ روز کاری منتشر می شود و مراحل ثبت شرکت به پایان می رسد.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button