ثبت شاخص

هزینه ثبت شرکت | لیست قیمت ثبت انواع شرکت

هزینه ثبت شرکت
فهرست مطالب

هزینه ثبت شرکت یکی از مواردی است که مدیران شرکت ها در زمان تاسیس باید از آن مطلع شوند.

از آنجایی که قیمت ثبت شرکت ثابت نیست و نمی توان برای آن مبلغی مشخصی را در نظر گرفت از همین رو بسیاری از موسسان به دنبال آگاهی از هزینه های تاسیس شرکت در سال جاری هستند.

برای مثال یکسری از این هزینه ها نظیر ثبت آگهی در روزنامه رسمی مربوط به ثبت شرکت است و مابقی هزینه ها هم کارمزد موسسه می باشد.

از طرفی هر موسسه ای برای کارمزد خدمات خود تعرفه های مختلفی تعیین کرده است. در ادامه به صورت کلی تعرفه ثبت انواع شرکت ها را بررسی می کنیم.

مشاوره رایگان با ما

هزینه ثبت شرکت

در این قسمت لیست قیمت ثبت شرکت در موسسه ثبت شاخص منتشر شده است. این تعرفه ها براساس ماهیت شرکت ها، شرایط کسب و کار و سایر عوامل تعیین گردیده است.

کارمزدهای دریافتی ثبت شاخص طی آخرین بروز رسانی در دی ۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد:

لیست قیمت ثبت شرکت مبلغ (تومان)
شرکت مسئولیت محدود
۲,۰۰۰,۰۰۰
شرکت سهامی خاص
۲,۰۰۰,۰۰۰
شرکت بازرگانی
۳,۰۰۰,۰۰۰
ثبت موسسه
۲,۵۰۰,۰۰۰
شرکت تعاونی
۵,۰۰۰,۰۰۰
شرکت دانش بنیان
۴,۰۰۰,۰۰۰
هزینه روزنامه رسمی
۹۵۰,۰۰۰
ثبت انواع صورتجلسات شرکت
۱,۸۰۰,۰۰۰
پلمپ دفاتر
۸۵۰,۰۰۰
ثبت طرح صنعتی
۲,۵۰۰,۰۰۰
ثبت برند تجاری
۳,۰۰۰,۰۰۰
اخذ کارت بازرگانی
۳,۰۰۰,۰۰۰
تمدید کارت بازرگانی
۳,۵۰۰,۰۰۰
اخذ کد کارگاه بیمه تامین اجتماعی
۳,۰۰۰,۰۰۰

لازم به ذکر است که تمامی هزینه های درج شده با توجه حداقل سرمایه و اعضا در شرکت محاسبه شده اند.

شما عزیزان برای کسب اطلاعات از تمامی ریز هزینه های موجود و استعلام دقیق قیمت ثبت شرکت خود می توانید فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما شما را از تعرفه دقیق خدمات مربوطه مطلع کنند.

علاوه بر این می توانید از طریق شماره ۲۸۴۲۱۸۸۰-۰۲۱ از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

هزینه ثبت شرکت ۱۴۰۲

هزینه ثبت شرکت در سال 1402

هزینه ی ثبت شرکت در سال جاری با توجه به شرایط موجود و نرخ تورم افزایش داشته است. کارمزد دریافتی ثبت شرکت ها نیز با توجه به نوع شرکت و شرایط آن توسط موسسه ثبتی قیمت گذاری می شود.

در واقع هزینه های خدمات ثبت شرکت همانند سایر خدمات ثبتی متغیر بوده و مانند یک محصول یا کالا نمی توان برای آن قیمت مشخصی تعیین کرد.

ما در ثبت شاخص به کمک کارشناسان و وکلای مجرب به شما کمک می کنیم که با هزینه مناسب و در سریع ترین زمان شرکت خود را ثبت نمایید.

استعلام هزینه ثبت شرکت

هزینه های ثبت شرکت در ایران

هزینه ثبت شرکت در ایران

برای بررسی هزینه ثبت شرکت در ایران باید با هزینه های مختلفی که در پروسه مراحل تاسیس با آنها روبرو می شوید آشنا باشید.

هزینه های تاسیس شرکت به طور کلی شامل هزینه های اداری، هزینه های پستی، هزینه های مربوط به وکیل و سرمایه اولیه ای است که برای تاسیس آماده می کنید. در ادامه با این هزینه ها بیشتر آشنا می شویم.

هزینه گواهی عدم سوء پیشینه

یکی از هزینه هایی که در زمان ثبت شرکت باید بپردازید، هزینه صدور گواهی عدم سوء پیشینه است. موسسان و اعضای هیئت مدیره شرکت باید گواهی عدم سوء پیشینه را در زمان ثبت اطلاعات در سامانه و ارسال مدارک، تهیه کرده باشند.

هزینه صدور این گواهی در سال جاری حدود ۱۱۰ هزار تومان است. برای اطلاع از تعرفه به روز این گواهی می توانید با شماره ۲۸۴۲۱۸۸۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

هزینه حق الوکاله ثبت شرکت

بسیاری از موسسان و مدیران ترجیح می دهند به جای اینکه زمان و هزینه های اضافی را در مسیر ثبت شرکت هدر دهند، از تجربه افراد متخصص و کارشناس این حوزه بهره ببرند. وجود وکیل یا نماینده قانونی می تواند مسیر ثبت شرکت را هموارتر و مدت زمان ثبت شرکت را کوتاه تر کند.

در این شرایط لازم است هزینه حق الوکاله را در نظر داشته باشید. وکیل تمامی مراحل ثبت شرکت، از تنظیم اوراق مورد نظر گرفته تا وارد کردن اطلاعات در سامانه ثبت شرکت ها و تحویل مدارک به اداره و چاپ آگهی را دنبال می کند.

حتما بخوانید:   تفاوت موسسه و شرکت

هزینه وکالت با توجه به موسسه و تجربه وکیل متفاوت خواهد بود. برای اطلاع دقیق از هزینه این خدمات از طریق شماره ۲۸۴۲۱۸۸۰-۰۲۱ با کارشناسان ما در تماس باشید.

هزینه حق الثبت شرکت

شما زمانی که مدارک ثبت شرکت را به صورت پستی برای اداره ثبت شرکت ها ارسال می کنید حدودا ۳ تا ۵ روز بعد به شما اعلام می شود که شرکتتان ثبت شده است یا خیر.

اگر شرکت ثبت شده باشد، برگه پیش نویس آگهی تاسیس در سامانه ثبت شرکت ها در اختیار شما قرار می گیرد که باید آن را به صورت حضوری به اداره ببرید.

در زمان مراجعه حضوری و بعد از امضای دفاتر مربوطه، هزینه حق الثبت را پرداخت می کنید. این هزینه در سال جاری حدود ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان است.  

هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت

برای تخمین هزینه ثبت شرکت باید هزینه ابطال تمبر سرمایه را هم در نظر داشته باشید. زمانی که آگهی تاسیس شرکت را دریافت می کنید باید به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه و شماره تمبر سرمایه را دریافت کنید. سپس باید وارد سایت اداره مالیات کشور شوید و نسبت به پرداخت مالیات حق تمبر اقدام کنید.

حق ابطال تمبر به میزان دو هزارم سرمایه اولیه شرکت است. بنابراین این هزینه وابسته به میزان سرمایه اولیه ای است که در نظر دارید. مثلا اگر سرمایه اولیه تاسیس شرکت ۲۰۰ میلیون تومان باشد، هزینه ابطال تمبر سرمایه ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

هزینه پست مدارک شرکت

بعد از ورود اطلاعات در سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها، در صورتی که نقصی در مدارک نباشد، رسید پذیرش اینترنتی صادر می شود. سپس باید مدارک و رسید پذیرش را به صورت پستی به اداره ثبت شرکت ها فرستاد.

برای ارسال مدارک ثبت شرکت لازم است پاکت مخصوص این کار را در باجه های پستی تحویل بگیرید و مرسوله را به صورت پیشتاز برای اداره بفرستید.

هزینه پست با توجه به شهر و مسافت ارسال متفاوت خواهد بود؛ اما معمولا بیشتر از ۶۰ هزار تومان نیست و تاثیر زیادی روی بالا بردن هزینه ی ثبت شرکت نخواهد داشت.

هزینه ثبت آگهی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار

ثبت آگهی در روزنامه رسمی مرحله  آخر ثبت شرکت است که بعد از تاییدیه سامانه، ارسال مدارک و مراجعه حضوری به اداره باید برای آن اقدام کنید.

آگهی تاسیس باید در دو نوبت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار به چاپ برسد. هزینه روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار جدا از هم محاسبه می شود و با توجه به آگهی شرکت، متفاوت خواهد بود.

توجه داشته باشید که هزینه آگهی در روزنامه ها با توجه به کادر آگهی و مقدار نوشته تعیین می شود. یعنی هر چه آگهی طولانی تر و تعداد خطوط آن بیشتر باشد، هزینه بیشتری برای انتشار آگهی باید پرداخت کنید.

نرخ هزینه چاپ آگهی در روزنامه ها ممکن است هر چند ماه یک بار تغییر کند. در حال حاضر برای انتشار یک نوبت آگهی به طور میانگین باید مبلغی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان پرداخت. برای اطلاع از تعرفه دقیق و به روز چاپ آگهی ثبت در روزنامه، با کارشناسان ما در موسسه ثبت شاخص تماس بگیرید تا دقیق تر شما را راهنمایی کنند.

هزینه ثبت انواع شرکت ها

هزینه ثبت انواع شرکت ها

هزینه ثبت شرکت با توجه به نوع شرکت ها می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال هزینه تاسیس شرکت های سهامی خاص که باید ۵ نفر عضو داشته باشند، معمولا نسبت به شرکت های مسئولیت محدود بیشتر است. از طرفی موضوع فعالیت شرکت نیز روی هزینه ها تاثیر خواهد داشت.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود

هزینه ثبت شرکت تعاونی

هزینه ثبت موسسه غیرتجاری

هزینه ثبت شرکت در تهران

هزینه ثبت شرکت در تهران

هزینه های مربوط به ثبت شرکت در تهران بستگی به نوع شرکت، تعداد سهامداران، سرمایه ثبتی و محل فعالیت دارد. به طور کلی این هزینه ها شامل همان مواردی است که بالاتر اشاره کردیم؛ البته هزینه تنظیم اوراق مورد نظر و انتشار آگهی معمولا در تهران بیشتر از شهرهای کوچک است.

حتما بخوانید:   ثبت شرکت صرافی

برای اطلاع دقیق از ریز هزینه های ثبت شرکت در شهر تهران، با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

استعلام هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت ارزان

ثبت شرکت ارزان

هزینه ثبت شرکت یکی از مواردی است که بسیاری از مدیران و سرمایه گذاران به آن توجه دارند.

برای ثبت شرکت در ایران شما باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنید که بالاتر با آنها آشنا شدیم. اما آیا می توان این هزینه ها را کاهش داد؟!

بهترین روش کاهش هزینه ها و ثبت شرکت ارزان اطلاع از مقررات مربوط به ثبت شرکت هاست.

در صورتی که این مقررات را به طور دقیق بشناسید، علاوه بر کوتاه شدن مسیر، هزینه های مالی هم کمتر خواهد شد و لازم نیست چندین بار مراحل ثبت شرکت را تکرار کنید. برای این منظور بهتر است یک همراه مطمئن و مجرب در کنار خود داشته باشید.

ما در موسسه ثبت شاخص خدمات ثبت شرکت را از صفر تا صد برای شما انجام می دهیم.

انتخاب نام شرکت، تنظیم اساسنامه، تکمیل فرم های لازم، تحویل اسناد به اداره ثبت و دریافت شماره ثبت، همگی توسط کارشناسان ما انجام خواهد شد. اگر به دنبال کاهش هزینه های ثبت شرکت هستید، با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

سوالات متداول هزینه ثبت شرکت

خیر، هزینه ثبت یک شرکت ها با توجه به تعداد، موضوع، روزنامه رسمی، سرمایه اولیه و... تعیین می شود و ممکن است حتی ۲ شرکت که از یک نوع هستند با توجه به این شرایط، هزینه ثبت متفاوتی داشته باشند.

هزینه چاپ آگهی با توجه به تعداد خطوط آگهی تعیین می شود. برای شرکت هایی که موضوع فعالیت گسترده تری دارند، آگهی طولانی تر و گران تر خواهد بود. در سال ۱۴۰۲ هزینه چاپ آگهی حدود ... هزار تومان است.

چاپ آگهی ثبت شرکت در دو نوبت، یک بار در روزنامه رسمی و یک بار در روزنامه کثیرالانتشار باید انجام شود که هر کدام هزینه خودش را دارد. در سال های گذشته چاپ آگهی روزنامه کثیرالانتشار اختیاری بود اما در حال حاضر اجباری می باشد.

۴.۷/۵ - (۸ امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «هزینه ثبت شرکت | لیست قیمت ثبت انواع شرکت»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button