ثبت شاخص

بهترین نوع شرکت برای ثبت

بهترین نوع شرکت برای ثبت

شاید برای شما نیز چنین سوالی پیش آمده باشد که بهترین نوع شرکت برای ثبت کدام است؟ اصلا برای ثبت انواع شرکت ما باید به چه متغیر هایی توجه داشته باشیم؟

در مجموع پاسخ های مختلفی را می توان برای این سوال در نظر گرفت. به صورت کلی، متقاضیان در ایران می توانند هفت نوع شرکت ثبت کنند. هر کدام از این موارد یک سری قوانین خاص داشته و به نحوی هم نسبت به خدمت رسانی اقدام می نمایند.

در این مقاله قصد بررسی این سوال را داریم که بهترین نوع ثبت شرکت چیست؟ پس در ادامه با ما همراه شوید.

فهرست مطالب
مشاوره رایگان

انواع شرکت ها در ایران

انواع شرکت ها در ایران

به صورت کلی انواع شرکت ها در قانون تجارت هفت دسته بندی مختلف دارند. این دسته بندی ها عبارتند از:

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی

شرکت مسئولیت محدود

 شرکت با مسئولیت محدود حداقل با وجود دو یا چند نفر برای فعالیت در حوزه تجارت انجام می شود. در این نوع شرکت شرکا فقط به میزان سرمایه ای که در شرکت آورده اند مسئولیت دارند. 

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص یکی از بهترین نوع های شرکت برای ثبت به شمار می رود. در این شرکت سهامداران می بایست حداقل ۳۵ % از سرمایه اولیه شرکت را به حسابی به نام شرکت واریز نمایند.

این شرکت برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی مناسب است. 

شرکت سهامی عام

شرکت های سهامی عام به گونه ای تشکیل شده اند تا بخشی از سرمایه شان در اختیار مردم عادی قرار گیرد.

این شرکت ها با انتشار سهام خود در بازار بورس، می توانند قسمتی از هزینه ها و سرمایه را تامین نمایند. جالب است بدانید که شرکت های سهامی عامل در بورس اوراق بهادار قابل خرید و فروش هستند.

حتما بخوانید:   آگهی تاسیس شرکت

شرکت مختلط سهامی

در شرکت های مختلط سهامی شرکا و ضامن ها مسئولیت های مختلفی دارند و هر کدام از آنها یکسری فعالیت های بخصوصی را دنبال می کنند.  

شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلط غیر سهامی به نوعی خاص از شرکت ها گفته می شود که در آن شرکا نیازی به انتشار سهام نخواهند داشت. ساختار کلی این شرکت با مختلط سهامی شباهت های زیادی دارد.

سایر مدل های شرکت ها

سه دسته بندی دیگر را می توان برای انواع شرکت ها در نظر گرفت. شرکت تضامنی، نسبی و تعاونی از جمله شرکت هایی هستند که در این دسته قرار می گیرند. هر کدام از این شرکت ها برای ثبت شرایط بخصوصی دارند و نیازمند آماده سازی مدارک مختلفی هستند.

بهترین نوع ثبت شرکت کدام است؟

بهترین نوع ثبت شرکت

در یک پاسخ کوتاه می توان گفت که انتخاب بهترین مدل نوع شرکت برای ثبت کار راحنی نیست.

در اولین مرحله شما باید شرایط خود را مورد بررسی قرار دهید. از جمله مواردی که در این زمینه مورد بررسی قرار می گیرند، می توان به تعداد اعضای اصلی، میزان سرمایه اولیه موجود و حوزه فعالیتی شرکت دفتر اشاره نمود.

مسلما نحوه ثبت شرکت مسئولیت محدود با روند ثبت شرکت تضامنی یکسان نیست. اگر شما هم به دنبال کسب بازدهی مطلوب در این زمینه هستید، لزوما باید مقداری وقت با ارزش خود را صرف انجام تحقیق و دریافت مشاوره نمایید. عدم توجه به این مسئله چالش های زیادی را سر راهتان قرار می دهد.

شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص؟

معمولا کاربران هنگام انتخاب بهترین نوع شرکت برای ثبت، میان مسئولیت محدود و سهامی خاص مردد هستند. اینکه کدام یک از این دو شرکت برای ثبت انتخاب کنید بستگی به شرایط و حوزه فعالیت کاریتان دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص مراجعه کنید.

حتما بخوانید:   ثبت شرکت مسئولیت محدود | شرایط، مدارک و مراحل تاسیس

جمع بندی

همانطور که گفته شد انتخاب بهترین نوع شرکت برای ثبت بر اساس نیاز ها و فعالیت های مد نظر شما، متغیر خواهد بود. جهت کسب بازدهی مطلوب، شما باید مقداری وقت با ارزش خود را صرف یافتن بهترین نوع شرکت نمایید.

اگر شما شرکت درستی را برای حوزه کاری خود انتخاب نکنید احتمال اینکه با چالش های مالیاتی یا محدودیت های قانونی روبرو شوید بسیار زیاد است. از همین رو به شما توصیه می کنیم که از خدمات یک شرکت ثبتی معتبر استفاده کنید تا با این موارد مواجه نشوید.

کارشناسان مجرب ثبت شاخص در این زمینه پاسخگوی تمامی سوالات شما کاربران گرامی هستند. کافیست از طریق تکمیل فرم زیر یا دکمه تماس سایت با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول برای انتخاب بهترین نوع شرکت

هر شرکتی مزایا و معایب خاص خود را دارد و برای انتخاب بهترین نوع برای ثبت شرکت باید شرایط و نوع حیطه فعالیت مورد بررسی قرار گیرد.

 

برای مشاوره رایگان در این زمینه می توانید از طریق شماره ۲۸۴۲۱۸۸۰-۰۲۱ از کارشناسان ما در ثبت شاخص مشاوره بگیرید.

لازمه تاسیس هر شرکتی آشنایی با قوانین ثبت شرکتها با توجه نوع فعالیت و اهداف آن شرکت است. از طرفی اشتباه در انتخاب نوع شرکت می تواند باعث بروز مشکلات مالیاتی و ممنوعیت های قانونی شود.

 از همین رو توصیه می شود که انتخاب نوع شرکت و پروسه ثبت آن را به طور کامل به موسسات ثبتی بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button