ثبت شاخص

ثبت برند خارجی

ثبت برند خارجی

ثبت برند خارجی یکی از راه های حفظ حقوق مالکیت فکری و تجاری شرکت ها و اشخاص حقوقی و حقیقی در بازارهای جهانی است.

برند یک علامت تجاری است که محصولات یا خدمات یک شخص یا سازمان را از رقبای دیگر متمایز می کند. برند می تواند شامل نام، لوگو، طرح، رنگ، یا هر ترکیبی از این عناصر باشد.

ثبت برند با نام خارجی به این معناست که شخص یا سازمان مالک برند در کشور یا منطقه ای خارج از حوزه قانونی خود، حق استفاده انحصاری از برند خود را به ثبت برساند.

این کار باعث می شود که سایر اشخاص بدون اجازه قانونی نتوانند از برند مورد نظر استفاده یا آن را تقلید کنند. در غیر این صورت، مالک برند می تواند از طریق دادگاه های مختص به حقوق مالکیت فکری، اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

در ادامه شرایط و نحوه ثبت برند خارجی در ایران را مورد بررسی قرار می دهیم.

فهرست مطالب

ثبت برند خارجی در ایران

ثبت برند خارجی در ایران

ثبت برند خارجی در ایران تحت کنوانسیون مادرید انجام می شود. در این معاهده توافقنامه ای بین کشورهای مختلف به امضاء رسیده و قوانین و مقرراتی برای ثبت برند در آن وضع شده است.

طبق قوانین ایران، ثبت برندهای خارجی یا بیگانه بدون اخذ مجوز از صاحب اصلی برند، غیرقانونی تلقی می شود. بر همین اساس، متقاضی باید قرارداد معتبری مبنی بر خرید یا اجاره برند ارائه دهد.

همچنین لازم است مدارکی مبنی بر ثبت قبلی برند در کشور مبدا نیز ارائه شود. در غیر این صورت، امکان ثبت برند خارجی در ایران وجود نخواهد داشت.

خوشبختانه کشور ایران یکی از اعضای کنوانسیون مادرید بوده و متقاضیان از طریق ثبت برند مادرید می توانند برای گسترش بیزنس خود و ثبت برند خارجی اقدام کنند.

شرایط ثبت برند خارجی

شرایط ثبت برند خارجی

ثبت برندهای بیگانه یا خارجی در داخل کشور، شرایط و مقررات خاص خودش را دارد. در واقع تنها زمانی می توانید برای ثبت یک برند خارجی در کشور اقدام کنید که  شرایط ثبت آن وجود داشته باشد.

از شرایط ثبت برند خارجی در ایران می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

برای ثبت یک برند خارجی، باید سال های زیادی از تاسیس آن برند در کشور مبدا گذشته باشد و برند اعتبار خودش را از دست داده یا صاحب برند آن را رها کرده باشد. در این شرایط می توانید با استعلام برند، نام مربوطه را به شکل بین المللی برای خود ثبت کنید.

حتما بخوانید:   تفاوت ثبت شرکت و ثبت برند

طبق قراردادها و مقررات قانونی باید حق استفاده از برند را داشته باشید. این حق ممکن است برای استفاده از همه طبقات برند یا فقط تعداد خاصی از طبقات به شما داده شده باشد.

فرقی نمی کند شخصیت حقیقی یا حقوقی باشید، برای ثبت برند خارجی باید آن را طبق قرارداد از صاحب اصلی خریداری کرده و سپس با ارائه مستندات، آن را به نام خود و به صورت بین المللی ثبت کنید.

یکی دیگر از شرایط ثبت برند، اجاره کردن آن است. شما می توانید با تنظیم توافق نامه با شرکت مادر، از برند بیگانه در طول مدت زمان مشخصی استفاده کنید.

برای استفاده از برند خارجی در ایران می توانید نمایندگی قانونی شرکت اصلی را در اختیار بگیرید که برای این کار باید مطابق قوانین تجاری کشور عمل کنید.

مدارک ثبت برند خارجی

برای ثبت برند با نام خارجی در داخل کشور، متقاضی باید مدارک زیر را ارائه کند:

اولین مدرک مورد نیاز، قرارداد معتبری است که نشان دهد متقاضی از صاحب اصلی برند، حق استفاده از آن را در ایران خریداری یا اجاره کرده است. این قرارداد باید به تایید طرفین رسیده باشد.

مدارک ثبت و مدارک هویتی شرکت (شخص حقوقی) یا فردی (شخص حقیقی) که قصد ثبت برند را دارد، لازم است. این مدارک شامل کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی و مدارک ثبتی شرکت به همراه اسناد هویتی مالکان و سهامداران شرکت است.

مدارک شناسایی و مالکیت صاحب اصلی برند نیز باید ارائه شود تا ارتباط بین متقاضی و مالک اولیه برند مشخص باشد.

ارائه گواهی ثبت برند در کشور مبدا نیز ضروری است تا ثابت شود برند قبلا به ثبت رسیده است.

اگر تاسیس برند به عهده نماینده قانونی یا وکیل باشد، ارائه وکالت نامه اصلی نیز الزامی است.

مراحل ثبت برند خارجی

مراحل ثبت برند خارجی

در این بخش از راهنمای ثبت برند خارجی به مراحل و فرآیند ثبت برندهای خارجی می پردازیم. ثبت برندهای خارجی یا بیگانه از همان اصول ثبت برندهای ایرانی پیروی می کند، با این تفاوت که جزئیات و مقررات بیشتری دارد.

حتما بخوانید:   ثبت برند مادرید

تکمیل فرم درخواست ثبت برند و ارائه تمام مدارک و مستندات الزامی است. متقاضی باید فرم مربوطه را به طور کامل پر کرده و همراه با مدارک به مرجع ذیربط تحویل دهد.

در مرحله بعدی، درخواست متقاضی بررسی و صحت مدارک ارائه شده مورد تایید قرار می گیرد. همچنین احراز می شود که برند مذکور با برندهای قبلی تعارض نداشته باشد.

تبصره های مختلفی برای ثبت برند خارجی در کشور وجود دارد که پیشنهاد می کنیم برای شروع این کار حتما از همراهی کارشناسان و متخصصان حرفه ای بهره مند شوید. در این خصوص می توانید با کارشناسان ما در موسسه ثبت شاخص تماس بگیرید تا با توجه به شرایطتان، شما را دقیق تر راهنمایی کنند.

کاربردهای ثبت برند خارجی

  • امکان فعالیت قانونی در بازارهای خارجی
  • جلوگیری از سوء استفاده دیگران از برند
  • افزایش اعتبار و ارزش برند
  • تسهیل صادرات و ورود به بازارهای جهانی
  • برخورداری از حمایت های قانونی بین المللی
  • توسعه بازار محصولات و خدمات

ثبت برند خارجی در ثبت شاخص

ثبت برند خارجی در ایران یکی از خدمات حرفه ای است که در موسسه ثبت شاخص برای شما عزیزان فراهم کردیم. ثبت شاخص با داشتن کادری مجرب و متعهد، از شروع فرآیند ثبت برند با نام خارجی تا پایان آن، همراه و مشاور شما خواهد بود.

ما در موسسه ثبت شاخص با توجه به نیازها و اهداف شما، بهترین راهکار را برای ثبت برندهای خارجی پیشنهاد خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر، کافی است با ما تماس بگیرید تا کارشناسان  شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول ثبت برند خارجی

ثبت برند خارجی در ایران از طریق کنوانسیون ثبت بین المللی مادرید قابل انجام است.

ثبت برند خارجی در ایران توسط شرکت ثبتی ثبت شاخص به صورت دقیق و کامل انجام می شود. تنها کافیست با شماره ۰۲۱۸۸۰۶۷۰۰۰ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button