ثبت شاخص

ثبت شرکت تضامنی

ثبت شرکت تضامنی
فهرست مطالب

برای ثبت شرکت تضامنی آشنایی با شرایط، مقررات و مراحل ثبت این نوع شرکت ها الزامی است.

شرکت های تضامنی با هدف امور و فعالیت های تجاری بین دو تا چند نفر تشکیل می شوند و ماهیت خاص خودشان را دارند. اگر قصد تاسیس شرکت تضامنی را دارید، در ادامه این بخش همراه تیم ثبت شاخص باشید تا با شرایط، مدارک و مراحل ثبت این شرکت ها آشنا شویم.

مشاوره رایگان با ما

شرکت تضامنی چیست؟

شرکت تضامنی

شرکت تضامنی یکی از انواع شرکت های قابل تاسیس در کشور است و همان طور که از نامش پیداست، اعضا در آن مسئولیت تضامنی خواهند داشت. مطابق ماده ۱۱۶ قانون تجارت این نوع شرکت ها را می توان با ۲ نفر یا بیشتر تاسیس کرد. در زمان انحلال شرکت اگر دارایی های مربوط به شرکت برای پرداخت دیون کافی نباشد، شرکای شرکت باید مسئولیت پرداخت دیون و قروض را از حساب شخصی خودشان بر عهده بگیرند.

در مقاله شرکت تضامنی چیست؟ اطلاعات بیشتری درباره این نوع شرکت ها برای شما آماده کردیم که با مطالعه آن، با ماهیت، مزایا و معایب این نوع شرکت ها بیشتر آشنا خواهید شد.

شرایط ثبت شرکت تضامنی

شرایط ثبت شرکت تضامنی

اولین قدم برای ثبت شرکت های تضامنی آشنایی با شرایط ثبت آن شرکت است. شرایط تاسیس شرکت تضامنی شامل موارد زیر است:

  • سرمایه اولیه و نقدی شرکت باید در حساب بانکی مربوط به شرکت پرداخت شود و سرمایه غیرنقدی با رضایت شرکا قیمت گذاری شده و به دفتر تحویل داده شود.
  • در نام شرکت های تضامنی باید عبارت «شرکت تضامنی» قید شود. همچنین وجود نام یکی از شرکا در اسم شرکت ضروری است و بعد از آن باید از عباراتی نظیر «و شرکا» استفاده کنید.
  • برای ثبت شرکت تضامنی باید شرکت نامه را تنظیم و به امضای شرکا رساند. شرکت نامه باید مطابق قوانین کشور تنظیم شده باشد و تمامی اطلاعات مربوط به شرکت و شرکا در آن آورده شود.
  • برای ثبت شرکت های تضامنی وجود حداقل ۲ نفر ضروری است و محدودیتی برای حداکثر اعضای شرکت تعیین نشده است.
  • برای تاسیس این نوع شرکت ها هیچ حداقل و حداکثر سرمایه ای در قانون تعریف نشده است. بنابراین می توان با سرمایه اندک نیز این شرکت را تاسیس کرد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت تضامنی

مدارک ثبت شرکت تضامنی

مراحل ثبت شرکت تضامنی

مراحل ثبت شرکت تضامنی

مرحله اول ثبت شرکت های تضامنی به صورت اینترنتی انجام می شود. بدین منظور برای ثبت شرکت باید به سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها مراجعه کرده و روی گزینه درخواست تاسیس شخصیت حقوقی کلیک کنید. با این کار وارد صفحه ای می شوید که اطلاعات متقاضی و شرکت را از شما می خواهد.

حتما بخوانید:   ثبت شرکت بازرگانی | راهنمای تاسیس شرکت بازرگانی

اطلاعات و فرم های اینترنتی ثبت شرکت را پر کنید و ۵ نام انتخابی خودتان را به ترتیب اولویت در سامانه وارد کنید. این نام ها باید معنا و مفهوم داشته و مطابق فرهنگ کشور باشند؛ همچنین نباید قبلا ثبت شده باشند.

کارشناس سامانه، نام های انتخابی و اطلاعات وارد شده را بررسی می کند و در صورت نبود مشکل، یکی از نام ها برای ثبت، انتخاب خواهد شد. در این مرحله تاییدیه سامانه را به صورت پیامک دریافت خواهید کرد.

قدم بعدی، ارسال پستی مدارک تهیه شده به همراه پرینت اوراق سامانه اینترنتی به اداره ثبت شرکت ها است. ارسال پستی باید در پاکت مخصوص این کار و به صورت پیشتاز باشد.

در صورتی که مدارک نقص داشته باشد، باید آنها را رفع و دوباره مدارک را برای اداره بفرستید. در صورت نبود نقص در مدارک، لازم است متقاضی ثبت شرکت به صورت حضوری در اداره حاضر شده و دفاتر مربوطه را امضا کند.

در آخر پیش نویس آگهی ثبت شرکت برای روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار آماده می شود که با پرداخت هزینه های آن، شماره ثبت شرکت را دریافت خواهید کرد. در نهایت با انتشار آگهی در روزنامه، امکان فعالیت رسمی خواهید داشت.

مشاوره رایگان

شرکت نامه شرکت تضامنی

برای ثبت شرکت تضامنی، تنظیم دقیق شرکت نامه از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت نامه در واقع تمام امور اساسی شرکت را تعیین می کند و با رضایت تمامی شرکا تنظیم می شود. در شرکت نامه باید اطلاعات هویتی شرکت و اعضای آن مشخص شود. اطلاعاتی که باید در شرکت نامه شرکت های تضامنی آورده شود به شرح زیر است:

  • نام و موضوع شرکت
  • آدرس دقیق شرکت و مرکز اصلی
  • نوع شرکت
  • نام تمامی شرکا و موسسین به همراه اطلاعات هویتی و محل اقامت آنها
  • سرمایه نقدی و غیر نقدی شرکت
  • میزان سهم الشرکه
  • نحوه تقسیم سود و زیان
  • شرایط انحلال شرکت
حتما بخوانید:   ثبت شرکت مواد غذایی

شرکت نامه باید به صورت یک سند رسمی تنظیم و به امضای تمام شرکا برسد. سپس باید آن را در سامانه ثبت شرکت ها به ثبت رساند.

ثبت شرکت تضامنی در تهران

ثبت شرکت تضامنی در تهران

ثبت شرکت تضامنی در تهران یکی از انتخاب های مناسب برای مدیرانی است که قصد دارند شرکت مورد نظرشان را تاسیس و راه اندازی نمایند. در این نوع شرکت، همه شرکا به طور مساوی در سود و زیان شرکت سهیم هستند و مسئولیت محدود ندارند.

برای ثبت شرکت تضامنی در تهران، باید مراحل قانونی و اداری خاصی را طی کنید که ممکن است برای شما پیچیده و زمان بر باشد.

اگر به دنبال یک راه ساده و سریع برای ثبت شرکت تضامنی خود هستید، می توانید از خدمات یک شرکت ثبتی معتبر استفاده کنید.

ما در ثبت شاخص با داشتن کارشناسان مجرب و حرفه ای، می توانیم مراحل ثبت شرکت های تضامنی را در کوتاه ترین زمان و با حداقل هزینه برای شما انجام دهیم.

تنها کافیست با شماره ۸۸۰۶۷۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و یا فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با تماس حاصل نمایند.

سوالات متداول ثبت شرکت تضامنی

این شرکت بین دو تا چند نفر با مسئولیت تضامنی تاسیس می شود. یعنی همه شرکا نسبت به شرکت متعهد و مسئول پرداخت دیون شرکت هستند. در نتیجه امنیت بیشتری برای مشتریان وجود خواهد داشت.

برای ثبت شرکت تضامنی باید سرمایه نقدی در حساب بانکی و سرمایه غیر نقدی تقویم و تسلیم دفتر شرکت شود. سپس مدارک مورد نیاز ثبت را آماده کرد و با وارد کردن اطلاعات در سامانه ثبت شرکت ها و ارسال مدارک به اداره، نسبت به پرداخت هزینه ها و امضای دفاتر اقدام نمود تا آگهی تاسیس شرکت چاپ شود.

برای تاسیس شرکت تضامنی هیچ کف یا سقفی برای سرمایه اولیه تعیین نشده است. اما به طور معمول سرمایه اولیه یک میلیون ریال برای این شرکت ها در نظر گرفته می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button