ثبت شاخص

ثبت شرکت پیمانکاری

ثبت شرکت پیمانکاری
فهرست مطالب

شرکت های پیمانکاری در زمینه های مختلف عملیاتی فعالیت می کنند و نقش کلیدی را در اجرای پروژه های متنوع دارند.

شما با ثبت شرکت پیمانکاری ساختمان، راه و ترابری، آب، گاز و سایر انواع شرکت های پیمانکاری می توانید با کارفرمایان و شرکت های مختلف خصوصی یا دولتی قرارداد بسته و خدماتی از جمله تامین مواد، انتقال، نصب و ساخت را به متقاضیان ارائه دهید.

تاسیس شرکت پیمانکاری به شما امکان می دهد تا از حقوق قانونی خود از جمله عقد قراردادهای معتبر و وصول دیون، به طور کامل بهره ببرید.

علاوه بر این کسب رتبه بندی از ۵ تا ۱ برای شرکت های پیمانکاری که امکان مشارکت در مناقصات و پروژه های دولتی یا خصوصی را فراهم می آورد، یکی دیگر از مزایایی است که متقاضیان فعال در صنعت ساخت و ساز و پیمانکاری به دنبال آن هستند.

در ادامه به طور کامل به بررسی شرایط، مراحل و نحوه تاسیس شرکت های پیمانکاری خواهیم پرداخت.

مشاوره رایگان با کارشناسان ما

شرکت پیمانکاری چیست؟

شرکت پیمانکاری چیست

منظور از شرکت پیمانکاری یک شخصیت حقیقی یا حقوقی است که فعالیت خود را در قالب عقد قراردادهای مختلف با شرکت ها و کارفرماهای دیگر انجام می دهد. فعالیت این دسته از شرکت ها می تواند شامل تهیه، حمل، ساخت، نصب، اجرا و… باشد.

شرکت های پیمانکاری معمولا یا به صورت مستقیم پروژه های اجرایی خود را دریافت می کنند و یا از طریق شرکت در مناقصه ها و مزایده ها از کارفرمایان مختلف پروژه می گیرند. بعد از دریافت پروژه، وظایف شرکت در قالب یک قرارداد مشخص شده و شرکت با دریافت پیش پرداخت، فعالیت خود را آغاز می نماید.

انواع شرکت پیمانکاری

انواع شرکت پیمانکاری

برای ثبت شرکت پیمانکاری، اولین قدم آشنایی با انواع حوزه فعالیت این نوع شرکت است. شرکت های پیمانکاری را می توان در قالب ۱۱ گروه زیر دسته بندی کرد:

  1. ساختمان
  2. راه و ترابری
  3. صنعت و معدن
  4. تاسیسات و تجهیزات
  5. کشاورزی
  6. مرمت آثار باستانی
  7. کاوش‌های زمینی
  8. ارتباطات
  9. نیرو
  10. نفت و گاز
  11. آب

ثبت شرکت پیمانکاری در قالب چه نوع شرکت هایی انجام می شود؟

ثبت شرکت پیمانکاری به طور معمول در قالب شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص انجام می گیرد. علت آن هم شرایط ساده تر برای تاسیس این دو نوعش شرکت نسبت یه سایر شرکت هاست.

ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

شرکت های مسئولیت محدود رایج ترین نوع شرکت های ثبتی در ایران هستند که شرایط تاسیس نسبتا ساده ای دارند.

برای ثبت شرکت پیمانکاری ساختمان ، نیرو، آب و سایر شرکت های پیمانکاری در قالب مسئولیت محدود، لازم است حداقل ۲ نفر به عنوان موسس باید حضور داشته باشند.

در این شرکت ها، میزان آورده هر یک از افراد به عنوان سهم الشرکه شناخته می شود که قابل انتقال نیست و تنها زمانی می توان سهم را منتقل کرد که حداقل ۷۵ درصد از دارندگان سهم شرکت، رای مثبت به این امر دهند.

حتما بخوانید:   ثبت شرکت دانش بنیان | شرایط، مدارک و مراحل تاسیس

از طرف دیگر در این نوع شرکت ها، حیات شرکت وابسته به اعضای آن است و در صورت فوت، حجر و ممنوعیت قضایی یکی از شرکا، امکان انحلال شرکت وجود دارد؛ درحالیکه این موضوع در شرکت های سهامی خاص صادق نیست.

ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

اگر قصد دارید برای ثبت شرکت معماری، ساختمان یا سایر انواع شرکت های پیمانکاری به سراغ شرکت های سهامی خاص بروید، لازم است حداقل ۳ نفر موسس را به عنوان موسس و دو نفر را به عنوان بازرسین معرفی کنید.

در این شرکت ها، اعضا به اندازه مبلغ اسمی سهام خود مسئولیت و حق رای دارند و در سود و زیان شرکت سهیم خواهند بود. در شرکت های سهامی خاص می توان به سادگی سهام را بین اعضای شرکت منتقل کرد و علاوه بر این ادامه فعالیت شرکت وابسته به اعضای آن نیست.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری

شرایط تاسیس شرکت های پیمانکاری با توجه به نوع ثبت شرکت متفاوت است. در ادامه شرایط ثبت شرکت پیمانکاری در دو قالب مسئولیت محدود و سهامی خاص را بررسی می کنیم.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود پیمانکاری

  • وجود حداقل دو شریک برای تاسیس
  • حداقل سرمایه اولیه به میزان یک میلیون ریال
  • تعهد یا پرداخت کامل سرمایه اولیه شرکت

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص پیمانکاری

  • وجود حداقل ۳ سهامدار برای تاسیس
  • وجود حداقل ۲ بازرس (اصلی و علی البدل)
  • حداقل سرمایه اولیه به میزان یک میلیون ریال
  • پرداخت حداقل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه در حساب رسمی شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت پیمانکاری

مدارک ثبت شرکت پیمانکاری

برای ثبت شرکت های پیمانکاری لازم است مدارک خاصی را تهیه و آماده کنید. این مدارک نیز با توجه به نوع شرکت متفاوت است که در ادامه لیست آنها را در اختیار شما قرار داده ایم:

مدارک ثبت شرکت پیمانکاری با مسئولیت محدود

  • ارائه کپی برابر اصل شده از مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) اعضای شرکت
  • ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه اعضای شرکت
  • ارائه مجوز در صورت نیاز
  • ارائه اقرارنامه امضا شده توسط اعضای شرکت

مدارک ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص

  • ارائه کپی برابر اصل شده از مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) اعضای شرکت، سهامداران و بازرسان
  • ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه اعضای شرکت، سهامداران و بازرسان
  • ۳ نسخه اساسنامه با امضای تمامی سهامداران
  • ۲ نسخه اظهارنامه
  • ارائه مجوز در صورت نیاز
  • وکالتنامه برای اخذ مجوز و ثبت شرکت پیمانکاری
  • تنظیم اقرارنامه رسمی در دفترخانه با رعایت شرایط تعیین شده

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

برای آغاز فرآیند ثبت شرکت پیمانکاری ساختمان، راه و ترابری یا هر کدام از انواع شرکت های یازده گانه پیمانکاری، اولین قدم تهیه و تکمیل تمامی مدارک و مستندات مورد نیاز است. این امر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نقص در مدارک می تواند به تاخیر در روند ثبت منجر شود.

حتما بخوانید:   ثبت شرکت خدمات پرستاری

در گام دوم لازم است که ۵ اسم پیشنهادی را برای شرکت خود انتخاب کنید. نام شرکت باید شامل حداقل ۳ سیلاب باشد و می توانید تا ۵ نام پیشنهادی را در فرم مربوطه ثبت نمایید.

در صورتی که نام های پیشنهادی شما تایید نشوند، باید نام های جایگزین را ارائه دهید. در ادامه چنان چه نام ها و سایر مدارک تایید شدند، لازم است مدارک فیزیکی را به همراه صفحات چاپی مربوطه از روی وبسایت به اداره ثبت شرکت ها به صورت پستی ارسال کنید.

به طور معمول باید ۵ روز پس از ارسال مدارک، آگهی تاسیس شرکت را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار منتشر کنید تا فرآیند ثبت شرکت را به پایان برسانید.

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

هزینه ثبت شرکت پیمانکاری

تعیین دقیق هزینه های مرتبط با ثبت شرکت های پیمانکاری مستلزم در نظر گرفتن متغیرهای متعددی است. این هزینه ها می تواند شامل اخذ، تمدید و یا ارتقا رتبه شرکت های پیمانکاری، رتبه بندی مدرک مهندسین، انجام نقل و انتقال سهام در اداره دارایی و… باشد.

علاوه بر این برای آغاز فرآیند ثبت شرکت پیمانکاری، نیاز است که مقدار معینی از سرمایه اولیه را در حساب بانکی خود داشته باشید. به عنوان مثال برای ثبت شرکت های سهامی خاص لازم است که حداقل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه در حساب موجود باشد، درحالیکه برای شرکت های با مسئولیت محدود کل مبلغ سرمایه باید در حساب قرار گیرد.

در نهایت برای تخمین هزینه های مرتبط با ثبت شرکت، باید گفت این هزینه ها با توجه به شرایط شما و خدماتی که دریافت می کنید متغیر است. برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت شرکت می توانید با کارشناسان ما در موسسه ثبت شاخص در ارتباط باشید.

جمع بندی

در این بخش به بررسی دقیق اقسام مختلف شرکت های پیمانکاری پرداختیم و لیستی از اسناد لازم برای تاسیس شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص پیمانکاری را مورد بررسی قرار دادیم.

با توجه به این مورد در ادامه می توانید برای ثبت شرکت پیمانکاری و فعالیت در یکی از ۱۱ حوزه مشخص شده اقدام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق شماره ۲۸۴۲۱۸۸۰-۰۲۱ با کارشناسان ما در ثبت شاخص در ارتباط باشید. علاوه بر این واتساپ سایت به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما در زمینه ثبت و تاسیس شرکت پیمانکاری می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button