ثبت شاخص

واردات و صادرات بدون کارت بازرگانی

واردات و صادرات بدون کارت بازرگانی

واردات و صادرات بدون کارت بازرگانی یکی از موضوعاتی است که این روزها خیلی از افراد راجع به آن صحبت می کنند. در واقع اکثرا این سوال پیش می آید که آیا صادرات و واردات بدون کارت بازرگانی ممکن است؟ یا اینکه صادرات کالا بدون کارت بازرگانی چه شرایطی دارد؟

در این مقاله به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد و همه موارد مربوط به واردات و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی را با هم بررسی خواهیم نمود.

فهرست مطالب

ایا بدون کارت بازرگانی می توان واردات و صادرات کرد؟

صادرات کالا بدون کارت بازرگانی

به طور کلی واردات و صادرات کالا نیازمند وجود کارت بازرگانی است. اما راهکارهایی وجود دارد که از طریق آنها می توان برای امر صادرات و واردات اقدام نمود.

یکی از این راهکارها ترخیص کالا از گمرک است. در این روش شما از کارت بازرگانی شرکت های ترخیص کار گمرک استفاده می کنید. با استفاده از این روش، دارنده کارت بازرگانی باید کلیه مالیات ها و عوارض ترخیص کالا را پرداخت کرده و کالاها هم به نام صاحب کارت وارد یا صادر می شود.

شرایط واردات و صادرات بدون کارت بازرگانی

شرایط واردات و صادرات بدون کارت بازرگانی

در صورت رعایت کردن شرایط زیر، امکان واردات و صادرات بدون کارت بازرگانی وجود دارد:

 چنانچه واحدهای تولیدی فاقد کارت بازرگانی مایل به واردات تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز خود باشند، فقط یک مرتبه می توانند درخواست صدور مجوز موردی و واردات بدون کارت بازرگانی نمایند. این مجوز حداکثر ۶ ماه مهلت دارد و با وجود شرایطی می توان آن را تمدید کرد.

کلیه دارندگان پروانه بهره برداری، جواز تاسیس به همراه پیشرفت مورد قبول، معادن (پس از اخذ مجوز معاونت امور معادن و صنایع معدنی از محل ماده ۱۰۹ و ۱۱۰ آیین نامه اجرایی قانون معادن)، پروانه کسب صنفی مختص واحدهای تولیدی، مجوز تاسیس چاپخانه (که مجوز ورود ماشین آلات چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد دارند) و کلیه مدارک تولیدی معتبر که از دیگر وزارتخانه های دولتی دریافت شده با رعایت شرایط دیگر، امکان واردات و صادرات بدون کارت بازرگانی را خواهند داشت.

شرایط اخذ کارت بازرگانی برای واردات و صادرات

شرایط اخذ کارت بازرگانی برای واردات و صادرات

در حالت کلی واردات و صادرات بدون کارت بازرگانی مشکلات و چالش هایی را به همراه دارد و از همین رو پیشنهاد می شود که برای انجام این کار اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنید.

حتما بخوانید:   ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی | شرایط ثبت برند بدون کارت بازرگانی

کارت بازرگانی دارای مزیت های مختلفی است و داشتن آن به منظور صادرات و واردات کالا یک امر مهم و حیاتی محسوب می شود.

طریقه گرفتن کارت بازرگانی براساس نوع شخصیت حقیقی و حقوقی ار نظر نوع مدارک تا حدودی متفاوت است.

اشخاص حقیقی و حقوقی برای اخذ کارت بازرگانی باید شرایط زیر را داشته باشند:

– داشتن حداقل ۲۰ سال سن

– تعیین محل کسب و کار

– داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با موضوع تجارت یا حداقل ۳ سال سابقه فعالیت در حیطه مربوطه

– شرکت در کلاس آموزشی اتاق بازرگانی و آشنایی با قوانین گمرک

– استخدام یا مشغول به کار نبودن در ادارات دولتی

– دارا بودن صلاحیت اخلاقی و اجتماعی

– نداشتن سوء پیشینه

– اثبات تمکن مالی

– ارائه تعهد کتبی بر عدم استفاده غیر قانونی از کارت بازرگانی و پیروی کردن از سیاست های تجاری دولت

اشخاص حقوقی اعم از شرکت ها، سازمان ها، موسسات یا اتحادیه ها برای دریافت کارت بازرگانی باید شرایط زیر را دارا باشند:

– شرکت باید به ثبت رسیده و پرونده مالیاتی داشته باشد

– موضوع فعالیتی که برای شرکت مشخص شده و در روزنامه رسمی به ثبت رسیده، باید با امور بازرگانی مورد نظر ارتباط داشته باشد

– ارائه کردن یک تاییدیه که نشان دهنده محل فعالیت شرکت باشد

– شرکت باید سابقه کافی در حوزه تجارت و اقتصاد داشته باشد

– اثبات عدم ورشکستگی با مدارک و شواهد مختلف

واردات از چین بدون کارت بازرگانی چگونه است؟

واردات از چین بدون کارت بازرگانی

کشور چین به عنوان یکی از بزرگ ترین قدرت ها در زمینه تجارت و بازرگانی دنیا شناخته می شود. این کشور انواع محصولات را با تنوع فوق العاده ای تولید و به کشورهای مختلف عرضه می کند. به طوری که کشورهای زیادی از جمله ایران اقدام به واردات کالا از چین می کنند.

به طور کلی واردات بدون کارت بازرگانی از کشور چین امکان پذیر نیست. تنها راهکاری که برای واردات بدون کارت بازرگانی از چین وجود دارد، استفاده از خدمات شرکت های بازرگانی است.

حتما بخوانید:   رتبه بندی شرکت

این شرکت ها کلیه مراحل واردات، حمل و ترخیص کالا را با استفاده از کارت بازرگانی خود انجام می دهند. تنها نکته مهم این است که برای انجام این کار بابد یک شرکت معتبر بازرگانی را انتخاب کنید.

هر چند که به دلایل مختلف همواره توصیه می کنیم که صادرات و واردات کالا توسط کارت بازرگانی خودتان انجام شود.

صادرات زعفران بدون کارت بازرگانی

صادرات زعفران بدون کارت بازرگانی همانند سایر کالا با محدودیت ها و چالش هایی همراه است. انجام این کار استفاده از خدمات شرکت هایی که دارای کارت بازرگانی و دیگر مجوزهای مورد نیاز امکان پذیر می باشد.

برای صادرات زعفران بدون کارت بازرگانی باید پس از پیدا کردن مشتری در کشور مقصد، از خدمات این شرکت ها بهره گرفته و درصدی از سود را به آنها پرداخت کنید.

تامین زعفران، بسته بندی و در نهایت صادر کردن آن، توسط شرکت های دارای مجوز انجام می شود. با اینکه در این روش امکان صادرات بدون کارت بازرگانی برای شما وجود دارد.

راهکار دیگر روش صادرات چمدانی زعفران است که به عنوان کالای همراه مسافر هم شناخته می شود. در این روش  افراد از طریق پاسپورت و از راه قانونی می توانند هر بار به میزان ۱۰۰ گرم زعفران را به کشور مقصد صادر کنند.

جمع بندی

کارت بازرگانی یکی از مجوزهایی است که اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با استفاد از آن اقدام به صادرات و واردات کالاهای مختلف کنند. واردات و صادرات بدون داشتن کارت بازرگانی نیز تحت شرایطی امکان پذیر است اما به همان نسبت دردسرها و محدودیت های خاص خودش را دارد که در این مقاله به آنها پرداخته شد.

در حالت کلی توصیه می کنیم که برای فعالیت در این حوزه کارت بازرگانی داشته باشید تا بدون محدودیت از فضای پرسود تجارت صادرات و واردات بهره مند شوید.

شما عزیزان برای اخذ و یا تمدید کارت بازرگانی می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود یا شماره ۲۸۴۲۱۸۸۰-۰۲۱ با کارشناسان موسسه ثبتی ثبت شاخص در ارتباط باشید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button