ثبت شاخص

انحلال شرکت با مسئولیت محدود

انحلال شرکت با مسئولیت محدود
فهرست مطالب

انحلال شرکت با مسئولیت محدود یکی از موضوعاتی است که بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل ممکن است با آن روبرو شوند. انحلال شرکت به معنای پایان فعالیت های قانونی و اقتصادی شرکت است که می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در این بخش همه چیز درباره روند انحلال در شرکت های مسئولیت محدود را توضیح می دهیم. همراه ما باشید.

مشاوره رایگان با کارشناسان ما

شرایط انحلال شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت انحلال شرکت با مسئولیت محدود باید با شرایط انجام آن آشنا باشید. این شرایط  به طور کلی عبارتند از:

پایان یافتن موضوع فعالیت شرکت

اگر شرکت برای یک موضوع خاص ثبت شده باشد، بعد از پایان یافتن پروژه، موضوع فعالیت شرکت هم تمام می شود و می توان آن را منحل کرد.

پایان یافتن مهلت تعیین شده شرکت

در صورتی که در اساسنامه شرکت مهلت زمانی خاصی قید شده باشد، با سررسید انقضای مهلت، فعالیت شرکت به پایان می رسد. در این شرایط می توان با فرآیند ثبت تغییرات شرکت مهلت شرکت را تغییر داد یا اینکه آن را منحل کرد.

ورشکستگی شرکت

ورشکستگی شرکت به هر دلیلی اتفاق بیفتد، می توان درخواست انحلال شرکت مسئولیت محدود را ثبت کرد.

اتفاق نظر همه شرکا برای انحلال شرکت

اگر تمام شرکای شرکت به تصمیم انحلال رای دهند، می توان اقدامات لازم برای انحلال را دنبال کرد.

کاهش سرمایه شرکت

اگر سرمایه شرکت به دلیل زیان های پی در پی به نصف یا کمتر از نصف رسید و دچار کاهش سرمایه شرکت شد، یکی از شرکا می تواند تقاضای انحلال را در دادگاه مطرح نماید.

دستور مقامات قضایی و دادگاه

گاهی انحلال شرکت به دستور مستقیم مراجع قضایی اتفاق می افتد و در این حالت هیئت مدیره و اعضا دخل و تصرفی در آن ندارند.

فوت شرکا

اگر یکی از شرکا فوت کند و یا محجور شود، در صورتی که این موضوع در اساسنامه قید شده باشد، می توان برای انحلال شرکت اقدام کرد.

مراحل انحلال شرکت با مسئولیت محدود

مراحل انحلال شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر می باشد:

  • ارسال مدارک مدیر تصفیه و امضای مدارک: در شرکت‌های مسئولیت محدود، مدیر تصفیه ممکن است از سهام‌داران نباشد؛ در این صورت باید مدارک و اسناد مرتبط با او به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه شود.
  • امضای درخواست انحلال: درخواست انحلال باید توسط تمام سهام‌داران شرکت امضاء شود تا فرآیند انحلال بدون مشکل دنبال شود.
  • انحلال با موافقت سهام‌داران دارای بیش از ۵۰ درصد سهام: در صورتی که یک یا چند نفر از شرکا بیشتر از ۵۰ درصد از سهام شرکت را در اختیار داشته باشند، موافقت آنها برای منحل شدن شرکت کافی است و نیازی به امضای بقیه اعضا نخواهد بود.
  • تقسیم دارایی‌ها و بدهی‌ها: در زمان منحل شدن شرکت، تقسیم دارایی‌ها و بدهی‌ها بین اعضا و تعیین وضعیت آنها باید انجام شود.
حتما بخوانید:   شناسه ملی شرکت

مدارک لازم جهت انحلال شرکت با مسئولیت محدود

هزینه انحلال شرکت با مسئولیت محدود

هزینه های مربوط به انحلال شرکت مسئولیت محدود شامل هزینه تنظیم صورتجلسه، ثبت صورتجلسه در سامانه مربوط، هزینه های اداری مرسوم و هزینه چاپ آگهی در روزنامه رسمی است.

برای اطلاع از ریز هزینه های انحلال شرکت با موسسه ثبت شاخص تماس بگیرید تا با توجه به شرایط شرکت، لیست هزینه ها در اختیارتان بگذارند.

سامانه انحلال شرکت با مسئولیت محدود

در سامانه ثبت انحلال به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir یک سامانه اینترنتی برای ثبت درخواست انحلال شرکت است که باید در آن مدارک خواسته شده را ارائه دهید و فرم ها و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. در صورتی که برای تکمیل اطلاعات این سامانه نیاز به راهنمایی داشتید، می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما بهره ببرید.

نمونه صورتجلسه انحلال شرکت با مسئولیت محدود

صورتجلسه انحلال شرکت با مسئولیت محدود یکی از مواردی است که مدیران شرکت ها ممکن است به ان نیاز پیدا کنند.

به همین منظور در ادامه فرم صورتجلسه انحلال شرکت با مسئولیت محدود گردآوری شده است.

اظهارنامه انحلال شرکت با مسئولیت محدود

یکی از مراحل مهم در فرآیند انحلال شرکت مسئولیت محدود، ارائه اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات است. اظهارنامه حاوی جزئیات مربوط به دارایی ها و بدهی ها باید در اختیار اداره مالیات قرار بگیرد. برای تنظیم اظهارنامه باید با شرایط آن آشنا باشید.

یک فرم اظهارنامه انحلال شرکت با مسئولیت محدود را برای شما آماده کردیم که می توانید اظهارنامه مالیاتی خودتان را بر اساس استانداردهای موجود تکمیل کنید. برای دانلود اظهارنامه انحلال شرکت با مسئولیت محدود کلیک کنید.

حتما بخوانید:   تمدید هیئت مدیره و بازرسان شرکت

ختم تصفیه شرکت با مسئولیت محدود

اقدامات بعد از انحلال شرکت با مسئولیت محدود شامل موارد زیر است:

  • تصفیه بدهی ها و مطالبات مالی
  • تقسیم دارایی های باقی مانده بین اعضای شرکت با توجه به اولویت بندی افراد

برای ختم تصفیه شرکت لازم است حسابرسی دقیقی صورت بگیرد. بخصوص زمانی که شرکت به دلیل ورشکستگی منحل شده است. معمولا در این مرحله بعد از پرداخت دیون و بدهی ها، اموال باقی مانده در دو دسته منقول و غیر منقول تفکیک شده و با توجه به سهم الشرکه، بین اعضا تقسیم می شود.

مدیر تصفیه شرکت با مسئولیت محدود

به طور کلی فرآیند تصفیه شرکت توسط مدیر یا مدیران تصفیه دنبال می شود. در صورتی که مدیر تصفیه فردی خارج از شریکان باشد، باید مدارک هویتی او را در اختیار اداره ثبت شرکتها قرار داد.

وظایف مدیر تصفیه در انحلال شرکت با مسئولیت محدود شامل موارد زیر است:

  • دریافت مطالبات و پرداخت دیون
  • نقد کردن دارایی های نقد شونده
  • تقسیم دارایی های باقی مانده بین شرکا

ثبت درخواست انحلال شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت درخواست انحلال شرکت مسئولیت محدود ابتدا باید یکی از شرایطی که در مقاله به آن اشاره کردیم، وجود داشته باشد. سپس لازم است مدارک مورد نیاز را تهیه کنید که یکی از آنها صورتجلسه انحلال است. در نهایت با مراجعه به سامانه ثبت انحلال و تکمیل اطلاعات، درخواست ثبت خواهد شد.

این فرآیند پیچیدگی های خاصی دارد که اگر دانش مرتبط با آن را نداشته باشید، دردسرهای مختلفی را تجربه می کنید. ما در ثبت شاخص به عنوان یک شرکت ثبتی معتبر و باسابقه در کنار شما هستیم تا تمام مراحل انحلال شرکت را بدون قدمی اشتباه طی کرده و در آخر انحلال شرکت با مسئولیت محدود خودتان را در روزنامه اعلام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button