ثبت شاخص

از کجا بفهمیم شرکتی معتبر است؟

معتبر بودن شرکت

احتمالا این سوال نیز برای شما پیش آمده که چگونه می توانیم بفهمیم شرکتی معتبر است؟ و یا معتبر بودن شرکت از چه طریقی قابل بررسی است؟ و یا راهی وجود دارد که استعلام قانونی بودن شرکت ها را مورد بررسی قرار دهیم؟

در ادامه قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و ابهامات پیش روی در مورد اعتبار شرکت ها را برطرف کنیم.

فهرست مطالب

تشخیص معتبر بودن شرکت ها

تشخیص معتبر بودن شرکت

امروزه به دلیل افزایش جمعیت و همینطور افزایش تقاضا برای فروش کالا و یا ارائه خدمات، شرکت های تجاری متعددی در زمینه های مختلف تاسیس شده اند. این شرکت ها پیش از شروع هر فعالیتی باید به صورت قانونی در سامانه اداره ثبت شرکت ها ثبت شوند. 

در این بین ممکن است برخی از سودجویان با راه اندازی شرکت های جعلی و حتی سوء استفاده از اسم شرکت های معتبر اقدام به کلاهبرداری کنند.

در این نوع از کلاهبرداری ها که عموما با مبالغ سنگین همراه هستند چون شرکتی به ثبت نرسیده به سختی قابل پیگیری می باشند. علتش نیز این است که اطلاعات صحیحی از مدیران و موسسان این شرکت ها در دسترس نیست.

سوال اینجاست که چگونه پیش از اینکه در دام کلاهبرداران قرار بگیریم اعتبار یک شرکت را از نظر معتبر و قانونی بودن بررسی کنیم. برای حل این مسئله در ادامه به معرفی روش های استعلام شرکت ها می پردازیم.

روش های استعلام معتبر بودن شرکت ها

استعلام معتبر بودن شرکت

برای اینکه مطمئن شویم یک شرکت به صورت قانونی در حال فعالیت است یا خیر سه راه حل مختلف پیش روی ماست.

مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها

اولین راه استعلام معتبر بودن شرکت ها از طریق مراجعه سامانه اداره ثبت شرکت ها به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir/Design/SearchCompanyPublicInfo.aspx می باشد. شما در این سامانه می توانید با وارد کردن شناسه ملی و شماره ثبت شرکت از قانونی بودن آن مطمئن شوید.

حتما بخوانید:   ثبت شرکت تضامنی

مراجعه به سامانه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور

دومین روش استعلام از سامانه جامع پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور به آدرس (ilenc.ssaa.ir) است. اگر پس از وارد کردن موارد خواسته شده، اطلاعات شرکت قابل مشاهده باشد نشان می دهد که آن شرکت به صورت قانونی به ثبت رسیده است.

مراجعه به سایت روزنامه رسمی کشور

در سامانه روزنامه رسمی کشور نیز می توان برای استعلام شرکت ها اقدام کرد. از آن جایی که در این سامانه آگهی‌ های ثبت شرکت‌ و تغییرات آنها منتشر می شود، افراد می توانند در آن اطلاعات شرکت های ثبت شده را دریافت نمایند. 

این مورد از طریق آدرس اینترنتی (https://www.rrk.ir/News/NewsList.aspx) قابل انجام است.

چگونه از اعتبار یک شرکت مطمئن شویم؟

اعتبار شرکت ها

یک شرکت معتبر به طور کلی دارای خصوصیات و ویژگی هایی است که از جمله انها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت ها
  • دارای برند ثبت شده و معتبر
  • سابقه موفق در طول فعالیت
  • رضایت مشتریان و متقاضیان
  • برخورداری از پرسنل متخصص در حوزه مربوطه
  • پشتیبانی خوب در کنار ارائه خدمات باکیفیت
  • شفاف سازی در نوع ارائه خدمات
  • داشتن سایت در کنار نماد اعتماد الکترونیکی (اختیاری)
  • تعیین نام شرکت به صورت صحیح و متناسب نوع فعالیت

جمع بندی

در این مقاله در مورد روش های استعلام قانونی بودن شرکت ها توضیحات کاملی ارائه شده و مواردی که منجر به افزایش اعتبار شرکت ها می شود نیز مورد بررسی قرار گرفت.

آگاهی از این موارد باعث می شود که افراد و شرکت ها پیش از انجام معامله، سرمایه گذاری و یا همکاری با شرکت های مختلف از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنند و در دام کلاهبرداران و سودجویان قرار نگیرند.

سوالات متداول درباره معتبر بودن شرکت

اینکه شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد می تواند قانونی بودن آن را در مراحل اولیه مشخص کند. اما برخی از شرکت ها ممکن است با وجود داشتن این ویژگی ها باز هم اقدام به کلاهبرداری کنند که این مورد در بسیاری از مواقع قابل پیش بینی نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button