ثبت شاخص

آگهی تاسیس شرکت

آگهی تاسیس شرکت

درج آگهی تاسیس شرکت یکی از مراحل مهم در پروسه ثبت شرکت ها به شمار می رود. انتشار این آگهی در واقع آخرین مرحله از فرآیند تاسیس شرکت است و مواردی نظیر موضوع فعالیت شرکت، موقعیت جغرافیایی، اطلاعات اعضای شرکت و میزان سرمایه اولیه آن در روزنامه رسمی قوه قضائیه کشور منتشر شده و اطلاع رسانی می گردد.

انتشار آگهی ثبت شرکت نیازمند گذراندن یکسری مراحل است و در صورت بروز نواقص و عدم تایید مدارک توسط اداره ثبت شرکت ها نمی توان برای منتشر شدن آگهی تاسیس اقدام نمود.

در این مطلب علاوه توضیح کامل در مورد آگهی تاسیس به نحوه ثبت آگهی تاسیس شرکت و موارد مربوط به آن می پردازیم.

فهرست مطالب

آگهی تاسیس شرکت چیست؟

اگر بخواهید برای ثبت شرکت اقدام کنید در مرحله پایانی نیاز است که آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی منتشر شود. در این آگهی اطلاعاتی نظیر موضوع شرکت، اعضای شرکت، موقعیت مکانی محل فعالیت، سرمایه اولیه در روزنامه رسمی انتشار می یابد و برای عموم قابل مشاهده و قابل استعلام است.

روزنامه رسمی یک نهاد وابسته به قوه قضائیه بوده که وظیفه چاپ و انتشار آگهی های تاسیس و تغییرات شرکت را برعهده دارد.

صدور آگهی تاسیس نیازمند این است که مدارک ارسالی شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها به ثبت و تایید نهایی برسد. پس از تایید مدارک ثبتی توسط اداره ثبت شرکت ها، پیش آگهی تاسیس صادر شده و در روزنامه رسمی به شکل یک آگهی چاپ می گردد.

مدت زمان ثبت آگهی تاسیس شرکت

به استناد ماده ۶ نظام نامه قانون تجارت مصوب ۱۳ اردیبهشت ۱۳۱۱ شمسی (‌کمیسیون قوانین عدلیه) در مورد ماده های ۱۹۶، ۱۹۷ و ۱۹۸ همه شرکت ها در ماه اول تاسیس شرکت خود باید خلاصه شرکتنامه و پیوست های آن را به منظور صدور و انتشار آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار در اختیار نزدیک ترین اداره ثبت شرکت ها قرار دهند.

ثبت آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی

همان طور که اشاره شد برای ثبت آگهی تاسیس شرکت باید یکسری مراحل طی شود و در مرحله پایانی اطلاعات مورد نیاز در سامانه روزنامه رسمی کشور وارد گردد. این کار نیازمند آشنایی با قوانین ثبت شرکت ها و آگاهی از چگونگی ثبت اطلاعات در سامانه است.

به همین منظور در ادامه مراحل ثبت آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی را مرحله به مرحله پیش می بریم تا با پروسه انجام آن به طور کامل آشنا شوید.

آموزش ثبت آگهی در روزنامه رسمی

۱- در اولین مرحله باید وارد سامانه روزنامه کشور رسمی به آدرس اینترنتی rrk.ir شوید.

مرحله اول آموزش ثبت آگهی در روزنامه رسمی

۲- در ادامه با کلیک بر روی گزینه ورود اعضا، دو گزینه دیگر یعنی ورود کاربران عضو و ثبت نام پیش روی شماست. اگر برای اولین بار در این سامانه وارد شده اید لازم است که ثبت نام کنید. اما اگر از قبل ثبت نام کرده اید از طریق گزینه ورود کاربران عضو وارد صفحه جدید می شوید. در اینجا فرض می کنیم که ثبت نامی انجام نشده پس گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

حتما بخوانید:   اقدامات ضروری بعد از ثبت شرکت
مرحله دوم آموزش ثبت آگهی در روزنامه رسمی

۳- در صفحه جدید لازم است اطلاعات مورد نیاز را در کادرهای مشخص شده وارد نموده و اطلاعات وارد شده را تایید نمایید.

بعد از زدن دکمه تایید اطلاعات یک صفحه جدید برایتان باز خواهد شد که در آن می توانید اطلاعات وارد شده را مجددا بررسی نموده و از صحت آنها اطمینان حاصل کنید. اگر تمامی موارد مورد تاییدتان است تایید نهایی را انجام دهید و در صورتی که نیاز به ویرایش دارید از طریق گزینه اصلاح اطلاعات قسمت های مورد نیاز را تصحیح نمایید.

مرحله سوم آموزش ثبت آگهی در روزنامه رسمی
مرحله چهارم آموزش ثبت آگهی در روزنامه رسمی

توجه داشته باشید که برای ورود به سامانه نیاز به نام کاربری و کلمه عبور دارید و لازم است این دو را در جایی ذخیره یا یادداشت کنید. توجه داشته باشید که نسخه فیزیکی روزنامه رسمی شرکت به نشانی وارد شده در قسمت قبل به صورت بسته پستی ارسال می شود. بدین منظور اطلاعات خواسته شده باید با کمال دقت و به صورت صحیح وارد شوند.

۴- بعد از تایید نهایی اطلاعات برای وارد شدن به پیشخوان باید بر روی ورود اعضا / ورود کاربران کلیک کنید. در صفحه جدید، ایمیل و کلمه عبور خود را به همراه کد کپچای ۴ رقمی وارد کرده و بر روی دکمه ورود کلیک نمایید.

مرحله پنجم آموزش ثبت آگهی در روزنامه رسمی

۵- در ادامه برای وارد شدن به پیشخوان باید بر روی ورود اعضا / ورود کاربران کلیک کنید.

مرحله ششم آموزش ثبت آگهی در روزنامه رسمی

۶- در صفحه جدید، ایمیل و کلمه عبور خود را به همراه کد کپچای ۴ رقمی وارد کرده و بر روی دکمه ورود کلیک نمایید.

مرحله هفتم آموزش ثبت آگهی در روزنامه رسمی

۷- در ادامه وارد صفحه شخصی کاربری می شوید و در اینجا باید گزینه پرداخت هزینه آگهی را انتخاب کنید.

مرحله هشتم آموزش ثبت آگهی در روزنامه رسمی

۸- در این مرحله باید شماره مکانیزه خود که کدی ۱۸ رقمی است را وارد نموده و بر روی مشاهده آگهی کلیک کنید.

مرحله نهم آموزش ثبت آگهی در روزنامه رسمی

در این مرحله تمامی قسمت های مربوط به آگهی روزنامه رسمی نمایش داده می شود. در این بخش اگر اطلاعات موجود دارای اشکالاتی باشد باید آن را به سازمان مربوطه اطلاع دهید تا اصلاحات صورت گیرد.

۹- در ادامه برای پرداخت هزینه روزنامه رسمی دو گزینه پرداخت با استفاده از حساب سایت و پرداخت آنلاین مبلغ آگهی پیش روی شماست.

در صورتی که پیش از آن در این سامانه حسابی ایجاد کرده باشید می توانید گزینه اول را انتخاب کنید. در غیر این صورت باید بر روی پرداخت آنلاین مبلغ اگهی کلیک کنید.

مرحله دهم آموزش ثبت آگهی در روزنامه رسمی

پس از انتخاب یکی از گزینه ها اطلاعات مربوط به آدرس پستی نمایش داده می شود و شما می توانید از صحت آن اطمینان حاصل کنید. بررسی مجدد این قسمت بابت این است که نسخه فیزیکی آگهی تاسیس به آدرس وارد شده پست می شود.

حتما بخوانید:   ثبت موسسه | راهنمای تاسیس موسسه غیرتجاری

در انتها نیز وارد درگاه پرداخت اینترنتی می شوید و پس از وارد کردن مشخصات کارت بانکی و وارد کردن رمز پویا پروسه انتشار روزنامه رسمی پایان می یابد.

چنان چه برای ثبت آگهی تاسیس شرکت خود و یا مشاوره ثبت شرکت ها نیاز به راهنمایی دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود (دکمه تماس و چت آنلاین) با کارشناسان ثبت شاخص در ارتباط باشید.

آگهی تاسیس شرکت های قدیمی

آگهی روزنامه رسمی شرکت های قدیمی

در سال ۱۲۸۹ شمسی قانونی تصویب شد که در آن دولت موظف گردید در پایتخت روزنامه ‎ای حاوی دستخط‎ های سلطنتی و احکام وزارتخانه و عزل و نصب مامورین و قوانین موضوعه را با نام مجله رسمی وزارت دادگستری منتشر کند.

در حال حاضر روزنامه رسمی تنها مرجع اطلاع رسانی حقوقی کشور بوده و تمامی شرکت ها تا حداکثر یک ماه بعد از تشکیل شرکت خود موظفند که برای صدور و چاپ آن اقدام نمایند.

افرادی که از سال ۱۳۸۲ به بعد شرکت خود را به ثبت رسانده اند می توانند آگهی های تاسیس و آخرین آگهی تغییرات شرکت خود را در نشانی اینترنتی www.rrk.ir مشاهده کنند.

اما شرکت هایی که از سال ۱۳۰۷ تا سال ۱۳۸۱ ثبت شده باشند برای مشاهده آگهی های خود باید به سامانه ocr.rrk.ir مراجعه نمایند.

انواع وضعیت آگهی روزنامه رسمی

پس از طی کردن مراحل ثبت روزنامه تاسیس شرکت و پرداخت هزینه آن در سامانه، آگهی شما در یکی از این ۴ وضعیت قرار می گیرد. این وضعیت ها شامل موارد زیر هستند:

آماده ارسال به چاپ

این وضعیت بدین معناست که چاپ آگهی موفقیت آمیز بوده و آگهی فیزیکی آن در مرحبه ارسال به آدرس پستی وارد شده قرار دارد.

در حال انتشار امضا نشده

این وضعیت نشان دهنده این است که آگهی در حال چاپ بوده اما در حال حاضر امضاء نگردیده است.

انتشار یافته امضا نشده

این وضعیت نشانگر این است که آگهی روزنامه رسمی چاپ شده اما هنوز نسخه امضاء شده آن صادر نگردیده است.

انتشار یافته امضا شده

این وضعیت نشان می دهد که آگهی مورد نظر منتشر شده و نسخه امضاء شده آن نیز برای دانلود در دسترس است.

سوالات متداول آگهی تاسیس شرکت ها

برای ورود به سامانه روزنامه رسمی کشور می توانید به آدرس اینترنتی www.rrk.ir مراجعه کنید.

برای مشاهده آگهی های شرکت هایی که از سال ۱۳۰۷ الی ۱۳۸۱ به ثبت رسیده اند نشانی اینترنتی https://ocr.rrk.ir در دسترس می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button