ثبت شاخص

تمدید کارت بازرگانی

تمدید کارت بازرگانی
فهرست مطالب

تمدید کارت بازرگانی یکی از موضوعات مهم برای ادامه فعالیت های تجاری و بازرگانی اشخصاص حقیقی و حقوقی است.

به طور کلی کارت بازرگانی را می توان یکی از مهم ترین مجوزهایی دانست که افراد یا شرکت ها برای فعالیت های تجاری و بازرگانی در ایران و خارج از کشور از آن بهره می برند.

این کارت به شما امکان می دهد که به صورت قانونی و رسمی کالا و خدمات خود را وارد یا صادر کنید.

بنابراین داشتن کارت بازرگانی فعال و معتبر برای هر بازرگان یا تاجری الزامی است. اما این کارت اعتبار نامحدود ندارد و باید در زمان مناسب برای تمدید کارت بازرگانی اقدام کنید. 

در این مقاله قصد داریم نحوه تمدید، شرایط، مراحل، مدارک، سامانه، مهلت و هزینه تمدید کارت بازرگانی را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید

اگر هم برای تمدید کارت بازرگانی خود نیاز به راهنمایی دارید می توانید از طریق شماره ۰۲۱۸۸۰۶۷۰۰۰ با کارشناسان ثبت شاخص در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان با کارشناسان ما

نحوه تمدید کارت بازرگانی

کارت های بازرگانی توسط اتاق بازرگانی صادر می شوند و سپس برای فعال شدن باید به تایید وزرات صنعت، معدن و تجارت برسند. برای تمدید کارت ها نیز سازوکار آنلاین در نظر گرفته شده تا متقاضیان با مراجعه به سامانه مربوطه و بارگذاری مدارک، برای تمدید کارت خود اقدام کنند.

در راهنمای تمدید کارت بازرگانی که در وبسایت اتاق بازرگانی منتشر شده، مراحل و شرایط این فرآیند به طور کامل توضیح داده شده است. بر اساس این اطلاعات، شما برای تمدید کارت خود باید وارد سامانه الکترونیکی مربوطه شوید و در آن ثبت نام کنید.

بعد از ثبت نام لازم است پروفایل خود را تکمیل کرده و مدارک لازم و خواسته شده را بارگذاری کنید. کارشناسان ذیربط مدارک و درخواست شما را بررسی می کنند و اگر نقصی در آن باشد با پیامک یا ایمیل به شما اطلاع می دهند. در صورتی که نقصی در مدارک نباشد، درخواست تمدید کارت، تایید خواهد شد.

شرایط تمدید کارت بازرگانی

برای این که درخواست تمدید کارت های بازرگانی بدون مشکل تایید شود، باید شرایط شرایط گرفتن کارت بازرگانی را داشته باشید. در ادامه شرایط تمدید آن را بایکدیگر بررسی می کنیم.

برای اشخاص حقوقی، شرایط خاص دیگری برای تمدید کارت بازرگانی نیاز است.

شرکت ها و اشخاص حقوقی باید مدارک ثبت شرکت، پرونده مالیاتی، اظهارنامه، کد اقتصادی، اثبات عدم ورشکستگی، آدرس مشخص، سابقه فعالیت در زمینه تجارت و اقتصاد، درج عبارت صادرات و واردات در اساسنامه و حساب جاری با ۲۰۰ میلیون تومان را داشته باشند.

مراحل تمدید کارت بازرگانی

مراحل تمدید کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. تنها تفاوتی که اشخاص حقیقی و حقوقی در زمان تمدید کارت های بازرگانی دارند مربوط به مدارک مورد نیاز آنهاست که در ادامه مقاله به آنها اشاره می کنیم. در زیر مراحل تمدید کارت بازرگانی حقوقی و حقیقی را به ترتیب آورده ایم:

  • ابتدا به سامانه جامع تجارت ایران به آدرس اینترنتی https://www.ntsw.ir مراجعه کنید و اگر در آن ثبت نام نکرده اید، ثبت نام خودتان را تکمیل کنید.
  • در مرحله دوم با ورود به سامانه، یک گزینه با عبارت «بارگذاری صلاحیت» خواهید دید. روی این گزینه کلیک کنید.
  • سپس گزینه «کارت بازرگانی» را خواهید دید که با کلیک روی آن، در بین گزینه ها، «درخواست تمدید» مشخص است.
  • در این مرحله لازم است اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنید. این اطلاعات شامل اطلاعات هویتی، تصویر و اطلاعات مربوط به کارت بازرگانی، اطلاعات و مدارک مربوط به چک صیادی و حساب جاری و… است.
  • بعد از ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت ایران، باید به سامانه کارت بازرگانی هوشمند به آدرس https://cscs.chambertrust.ir مراجعه کنید.
  • در این سامانه با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد پروفایل خود شده و درخواست تمدید کارت بازگانی را تکمیل نمایید.
حتما بخوانید:   کارت بازرگانی حقیقی و حقوقی

مدارک تمدید کارت بازرگانی

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم مدارک مورد نیاز برای تمدید کارت بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است.

این مدارک را باید در سامانه جامع تجارت بارگذاری کنید. در ادامه مدارک لازم جهت تمدید کارت بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی را به صورت جدا بررسی می کنیم.

مدارک لازم جهت تمدید کارت بازرگانی اشخاص حقیقی

مدارک تمدید کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

سامانه تمدید کارت بازرگانی

برای تمدید کارت های بازرگانی، ۲ سامانه الکترونیک توسط دولت طراحی شده است. همان طور که در مراحل تمدید کارت های بازرگانی اشاره کردیم، برای ثبت درخواست تمدید باید به هر دو سامانه زیر مراجعه کنید:

  • سامانه جامع تجارت ایران: ir
  • سامانه کارت بازرگانی هوشمند: chambertrust.ir

برای ثبت درخواست تمدید کارت های بازرگانی لازم است ابتدا در سامانه جامع تجارت ایران ثبت نام کرده و اطلاعات و مدارک مورد نیاز را وارد کنید. از طریق سامانه کارت بازرگانی هوشمند امکان پیگیری درخواست تمدید وجود دارد.

مهلت تمدید کارت بازرگانی

یکی از سوالات مهم در رابطه با تمدید کارت های بازرگانی این است که چه زمان باید برای تمدید کارت خود اقدام کنیم و مدت زمان تمدید کارت بازرگانی چقدر است؟

حتما بخوانید:   ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی | شرایط ثبت برند بدون کارت بازرگانی

پیش از هر چیز باید بدانید که کارت های بازرگانی ممکن است تاریخ انقضای متفاوتی داشته باشند. به طور معمول زمانی که متقاضی برای اولین بار درخواست صدور کارت بازرگانی را ثبت می کند، کارت بازرگانی او برای یک سال اعتبار دارد و بعد از یک سال باید برای تمدید آن اقدام کند.

اعتبار یک ساله کارت های بازرگانی با توجه به روند فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی می تواند به ۳ تا ۵ سال افزایش پیدا کند. در زمان تمدید کارت، فعالیت های بازرگان بررسی شده و در تمدیدهای بعدی احتمال افزایش مدت زمان اعتبار کارت وجود دارد. معمولا حداکثر اعتبار کارت های بازرگانی ۵ سال است که برای صادرکنندگان ممتاز در نظر می گیرند.

اما چه زمانی باید برای تمدید کارت های بازرگانی اقدام کرد؟! توصیه کارشناسان ما در موسسه ثبت شاخص این است که کمی قبل از سررسید تاریخ انقضای کارت، مراحل تمدید آن را دنبال کنید. با این کار احتمال چالش های مسیر کمتر خواهد شد و می توانید فعالیت های تجاری خودتان را بدون مشکل پیگیری کنید.

هزینه تمدید کارت بازرگانی

برای تمدید کارت های بازرگانی هزینه هایی باید پرداخت شود. هزینه این فرآیند ممکن است برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت باشد. پیش از هر چیز باید شرایط تمدید کارت را فراهم کنید که احتمالا برای دریافت گواهی های لازم، پرداخت هزینه هایی ضروری است.

اما به طور کلی هزینه تمدید کارت های بازرگانی شامل موارد زیر خواهد بود:

  • هزینه عضویت در اتاق بازرگانی
  • هزینه ابطال تمبر
  • هزینه تمدید کارت

از آنجایی که این هزینه ها ممکن است در سال جاری تغییراتی کرده باشد، برای اطلاع دقیق از آنها با کارشناسان ما در ثبت شاخص تماس بگیرید تا دقیق تر شما را راهنمایی کنند.

تمدید کارت بازرگانی تهران

تمدید کارت های بازرگانی به عنوان یک گام اساسی و حیاتی برای ادامه فعالیت های تجاری است که برای بازرگانان حقیقی و حقوقی اهمیت بالایی دارد. این فرآیند شرایط، مراحل و مدارک خاصی نیاز دارد که باید از آنها اطلاع داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل، درخواست تمدید کارت خود را ثبت کنید. 

کارشناسان ما در موسسه ثبتی ثبت شاخص با داشتن تجربه و دانش کافی در این زمینه، می توانند همراهی مطمئن برای شما باشند.

موسسه ثبت شاخص در تهران، تمام فرآیند تمدید کارت بازرگانی اشخاص حقیقی و حقوقی را دنبال می کند تا با خیالی آسوده و بدون دغدغه های جانبی، به فعالیت های تجاری بین المللی خود بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول تمدید کارت بازرگانی

بهتر است کمی پیش از سررسید تاریخ انقضای کارت، مراحل تمدید کارت را انجام دهید.

برای این کار باید به سامانه جامع تجارت ایران و سامانه کارت بازرگانی هوشمند مراجعه کرده و مراحل مورد نظر را دنبال کنید.

برای این کار مدارک هویتی، مدارک مربوط به تصفیه مالیاتی، گواهی بانکی، سند یا اجاره نامه، مدارک مربوط به شرکت و... لازم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پیمایش به بالا
Call Now Button